0 230 visningar

6 svar

Svampbok för handdator

Daniel Persson

9 nov 2006 kl. 23:25

Hej!
Jag är just nu i full gång med att utveckla en svampbok med tillhörande nycklingsfunktion för handdator och mobiltelefon (Windows Mobile 5 och Windows SmartPhone).

Jag hoppas att ha den klar till nästa sommar, men eftersom aktiviteten här på forumet lär avstanna under vintern/våren så går jag redan nu ut och söker testpiloter till detta projekt.

Vem som helst som äger en modern handdator eller mobiltelefon med ovan nämnda operativsystem kan anmäla intresse genom att lägga ett mail till: mail@hunchsoftware.com

Jag kommer att kontakta er när det börjar bli dags för beta-testning, förhoppningsvis någon gång i vinter/vår. Väl mött!

0

per d

9 nov 2006 kl. 23:27

daniel, vad skall man med en sådan till ? no hard feelings !

0

Daniel Persson

9 nov 2006 kl. 23:47

Tja, den kommer ju huvudsakligen innehålla artbilder och en databas med svamparnas karaktärer (storlek, biotop, substrat, färger m.m.)

Och genom att besvara ett antal frågor om svampen man just hittat kan man utesluta art efter art till man till slut kanske har 5-10 arter som stämmer in på beskrivningen.

Om man t.ex. besvarar frågan om biotop med “Barrskog” så utesluts genast alla arter som är bundna till lövträd och till gräs. Absolut ingen 100%-ig metod, men jag tror att den kan vara till stor hjälp att minska urvalet.

0

Birgitta F

10 nov 2006 kl. 06:59

Låter jättebra Daniel , jag hade gärna varit testpilot men dessvärre har jag varken handdator eller mobiltelefon som klarar detta.Förstår att du är dataprogrammerare , jag har en och annan ide´ som jag är sugen på att utveckla , vore kul om du skickade mig ett email. Använd länken på min hemsida under rubriken “Egna hemsidor” .

0

Daniel Persson

10 nov 2006 kl. 11:03

Birgitta, jag hittar inte din hemside-adress…

0

Daniel

Birgitta F

10 nov 2006 kl. 11:14

Oj , tänkte inte så långt att förklara mig lite till , har en mail-länk på sidan om Bohus-Expo där jag tillbringar min mesta tid = )
Måste använda den adressen då min egen svävar i cyber-space just nu , men den är egentligen inte min…utan kommunens = )

0

Daniel

Daniel Persson

10 nov 2006 kl. 13:22

Det var värst vad du uttrycker dig kryptiskt, Birgitta! Varför skickar du inte bara ett mail till mig på mail@hunchsoftware.com och förklarar vad det är du har funderat på? Då får jag ju din epost-adress på samma gång.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone