Hej!
Jag är just nu i full gång med att utveckla en svampbok med tillhörande nycklingsfunktion för handdator och mobiltelefon (Windows Mobile 5 och Windows SmartPhone).
Jag hoppas att ha den klar till nästa sommar, men eftersom aktiviteten här på forumet lär avstanna under vintern/våren så går jag redan nu ut och söker testpiloter till detta projekt.
Vem som helst som äger en modern handdator eller mobiltelefon med ovan nämnda operativsystem kan anmäla intresse genom att lägga ett mail till: mail@hunchsoftware.com
Jag kommer att kontakta er när det börjar bli dags för beta-testning, förhoppningsvis någon gång i vinter/vår. Väl mött!
Tja, den kommer ju huvudsakligen innehålla artbilder och en databas med svamparnas karaktärer (storlek, biotop, substrat, färger m.m.)
Och genom att besvara ett antal frågor om svampen man just hittat kan man utesluta art efter art till man till slut kanske har 5-10 arter som stämmer in på beskrivningen.
Om man t.ex. besvarar frågan om biotop med “Barrskog” så utesluts genast alla arter som är bundna till lövträd och till gräs. Absolut ingen 100%-ig metod, men jag tror att den kan vara till stor hjälp att minska urvalet.
Låter jättebra Daniel , jag hade gärna varit testpilot men dessvärre har jag varken handdator eller mobiltelefon som klarar detta.Förstår att du är dataprogrammerare , jag har en och annan ide´ som jag är sugen på att utveckla , vore kul om du skickade mig ett email. Använd länken på min hemsida under rubriken “Egna hemsidor” .
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.