Hej Lena M.Det är klart att vissa svampar kan vara knepiga, men på Forum finns mycket kunskap.Det finns inte svåra svampar, bara okända.Syfte är just att man kan lära sig mera om skogens skafferi.Igenom att visa sina fynder för varandra höjer man kunskaps nivå, lite i taget forstå at det finns många olika vackra arter i våra skogar.Det finns säkert arter som inte är kända för vetenskapet och som väntar att bli upptäckta kanske av en av oss.Det är rolig att du är med och testar dig själv, jag själv kan inte alla svampar, men för varje år blir antalet okända mindre.På Forum har jag sett arter som jag aldrig har hittat själv.Så jag hoppas att svampforum just ska förbli så att alla kan vara med, alla vi som är svampbitna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.