Jag har med mig min GPS i skogen sedan många år och tycker att det är dumdristigt att INTE ha med den. Varför då?
1. Kan utan att vara det minsta orolig ge mig in i ny och okänd terräng och hittar alltid tillbaka till bilen.
2. Om jag hittar ett nytt och bra svampställe är det bara att markera och jag vet att jag alltid hittar dit igen.
3. Om något skulle hända mig så att jag inte kan ta mig tillbaka så kan jag larma 112 och ge dem en exakt position. Det kan rädda mitt liv samtidigt som det underlättar för räddningstjänsten. En helikopter hittar mig direkt om det behövs.
För mig betyder GPS att Gå På Säkerhet.
Hej!
surfade runt här lite tidigare i dag o fann en tråd där någon person sökte testpiloter för tror det var gps i telefonen eller handdatorn o det skulle även vara en databas med om svampar.
Nu hittar jag inte tillbaka dit, någon som vet vad jag pratar om och i så fall kan hjälpa mig att hitta tråden igen
Typiskt!!! Hade kanske behövt införskaffa mig en gps för att finna trådar här…:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.