men nu är det nog renplockat på mina ställen efter en dejlig svamptur utan både hund och gps….ss, men tillsammans med en mycket trevlig och söt tidigare blinddate från internet.i allt 10 kg trattkantareller och 1, 5 kg stora flotta kantareller som vuxit upp de senaste 2 veckorna. men inte en enda karl johan, men det hade nog varit att begära för mycket !!
tack karin och cicci ! skulle tro det var sista svampturen tills det blir dags för toppmurklor i maj ! men man vet aldrig….. håller värmen i sig så kanske det kan bli en runda till efter trattkantareller.fanns ju forfarande en del små kvar som står på tillväxt, plus att det ju alltid finns möjlighet att utforska nya delar av skogen…..
men kantareller blir nog svårt, även om tillväten varit imponerande på 2 veckor. ca 30 st som tillsammans vägde 1, 5 kg !
Ja du, det är trist att vissa ska “hugga” bara för att det är du som skriver. Visserligen har jag ibland, precis som visa andra, tyckt att du har “speciella” åsikter men just nu finns det väl över huvud taget inget alls att anmärka på, eller…? (Om man inte är lite avis förståss) Kan bara säga: grattis till fin skörd och hoppas att du fick en fin senhöstpromenad i skogen! Hoppas att morgondagen blir lika skön och givande. Själv ska jag försöka ta mig ut och åtminstone sikta på en skogspromenad med korg. Allt därutöver blir bonus!
karin jo tack !underbartväder men inte mycket till promenad då man faktiskt kan köra bil helt fram till 3 av 4 trattkantarellställe och dagarna blir ju kortare och kortare….så ibland får man ju trotsa varningarna om klimathotet. men till kantarellerna fick vi går några 100 meter….
väntar fortfarande på trattkantarellerna, hittade några små i veckan men de har inte kommit igång ännu. Behövs mer regn! Dessutom har säsongen varit konstig i år. Igår plockade jag några K-J och fjällskivlingar. Hoppas att det blir mildare och utan frost i några veckor till.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.