0 3276 visningar

6 svar

Bra svampställen nära Eskilstuna?

Elin

10 nov 2006 kl. 18:44

Hej alla glada!

Det känns som att sässongen börjar glida mot sitt slut… Har sett att folk fortfarande funnit bra trattkantareller men inte jag. Endast sådana som varit riktigt mjuka och nästan sladdriga till konsistensen. Nu hoppas jag att få lite tips på bra skogar! Någon som vet?

0

Karin N

10 nov 2006 kl. 18:50

Hej!

Jag har varit ut till Hedlandet (ut mot Hållsta) en hel del och plockat. Lite bra trattkantareller hittade jag. Skogstorp är ett annat ställe.

0

Helena A

10 nov 2006 kl. 19:03

Hugelstaskogen ska också vara bra.
Bakom skjutbanan vet jag att det plockas mycket.
Så skogar i Ärlatrakten.
Men undvik Vallby där finns det ingenting av nånting.

0

Elin

10 nov 2006 kl. 19:07

Oj! Tack för snabba svar! Skall ut en sväng imorgon och kolla!

0

Helena A

10 nov 2006 kl. 19:08

Lycka till och höra gärna av dej och tala om hur det gick.

0

Helena Eskilstuna?

klas jaederfeldt

11 nov 2006 kl. 00:00

jag tror att det var på vallby prästgård som Elias Fries föddes, bland annat är den första brandtickan i Sverige hittad i dessa krokar, Fries kallade den bara Hydnum, sångt efter hans död fick den ett riktigt namn .Åke Strid hittade jkollekten på riksmuseet i stockholm och namnsatte den. SÅ ÅK TILL VALLBY OCH GÅ I DEN STORES FOTSPÅR

0

Helena Eskilstuna?

Helena A

11 nov 2006 kl. 07:10

Du Klas, Vallby är synnerligen välbekant för mej. Mina föräldrar har sommarstuga i Mälaren precis utanför. Så jag är uppväxt där. Men jag antar att frågan gällde matsvamp. Det har det varit uselt med där i år.
Vallby prästgård känner jag mycket väl till. Passerar den när jag ska till föräldrarna på sommaren.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone