Hej alla glada!
Det känns som att sässongen börjar glida mot sitt slut… Har sett att folk fortfarande funnit bra trattkantareller men inte jag. Endast sådana som varit riktigt mjuka och nästan sladdriga till konsistensen. Nu hoppas jag att få lite tips på bra skogar! Någon som vet?
jag tror att det var på vallby prästgård som Elias Fries föddes, bland annat är den första brandtickan i Sverige hittad i dessa krokar, Fries kallade den bara Hydnum, sångt efter hans död fick den ett riktigt namn .Åke Strid hittade jkollekten på riksmuseet i stockholm och namnsatte den. SÅ ÅK TILL VALLBY OCH GÅ I DEN STORES FOTSPÅR
Du Klas, Vallby är synnerligen välbekant för mej. Mina föräldrar har sommarstuga i Mälaren precis utanför. Så jag är uppväxt där. Men jag antar att frågan gällde matsvamp. Det har det varit uselt med där i år.
Vallby prästgård känner jag mycket väl till. Passerar den när jag ska till föräldrarna på sommaren.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.