0 301 visningar

20 svar

Svampväder i helgen?

Susanne E

11 nov 2006 kl. 08:40

Ja, vad blir det för väder i helgen? Finns det några som fortfarande kan gå ut och plocka?

Här är det +2, regn och blåsigt. På backen ligger fortfarande snö/is kvar. Så för mig får det bli att titta på hockeymatch istället.

0

Lena M

11 nov 2006 kl. 08:49

o-grader och några snöflingor dansar i luften så skogen är utesluten här också.( Gästrikland )
Kanske vi kan få gissa på några svampar ???

0

Birgitta F

11 nov 2006 kl. 08:49

Kulingvindar och regn här i Bohuslän kustnära +6 grader och det är fortfarande mörkt ute…

0

Morgan

11 nov 2006 kl. 08:58

Några + grader och regnigt, men svamp finns det nog. Trattkantareller och Frostvaxskivling. Södermanland, Nyköping

0

Susanne E

11 nov 2006 kl. 09:09

Glömde säga var, i södra Dalarna förstås! (Börjar invaggas i nån tro att alla vet var jag hör hemma :))*hihi*

0

Helena A

11 nov 2006 kl. 09:35

3 plusgrader, blåst och en massa regn
Sörmland strax utanför Malmköping

0

Birgitta F

11 nov 2006 kl. 09:58

och nu blev det massor med blå himmel och solsken , temperatur +8 grader…
Bohuslän kustnära

0

Birgitta F

Susanne E

11 nov 2006 kl. 10:00

Vad härligt det lät! Man kan inte tro att vi bor i samma land! Här har det börjat vräka ner snöblnadat regn och mörkt är det också. Riktigt tråkväer!

0

Birgitta F

Tina Nordberg

11 nov 2006 kl. 10:38

Inget skogsväder här + 3 grade regnvräker ner. Plockar nog ur frysen i dag.
Ha en skön helg ändå.

0

Gula

11 nov 2006 kl. 11:19

Här (mellan Uppsala och Norrtälje) är det 4+ och duggar. Dessutom blåser det. Ganska trist.

0

Trumpelisa

11 nov 2006 kl. 14:30

Några + och regn regn regn. Trots det var jag ändå ute och plockade nån liter rödgul trumpetsvamp på Morgans fantastiska ställe. Men nu är det nog tyvärr slut på det roliga. Trattkantareller som jag hittar är bara s..t. Trevlig helg alla!

0

Jag plockade 30 liter idag...

Salasias

11 nov 2006 kl. 15:10

..trattkantareller. Ösregn hela tiden, +4 grader och halv storm men vad gör man inte?
Söder om Stockholm…

I morgon ska det visst bli soligt!!!

0

Jag plockade 30 liter idag...

Gula

11 nov 2006 kl. 15:12

WOW!! Grattis!! Nu har du lite att rensa…;)

0

Jag rensar inte....

Salasias

11 nov 2006 kl. 15:27

..hemma utan direkt skogen. På så vis kan jag tillbringa längre tid där, och slipper få korgarna fulla på nolltid. Nu fick jag 5 timmar i skogen, och svampen igger redan på tork.
Jag har mer trattisar än jag någionsin kommer att behöva så jag plockar för att få vara ute in storskogen…
Fantastisk sorgeterapi som jag behöver efter min sambos bortgång i våras. Jag plockar maniskt….

0

Salasias

Trumpelisa

11 nov 2006 kl. 15:32

Blev ledsen för din skull. Men visst är skogen en bra plats att gå till när man är ledsen, glad eller bara behöver fundera eller rensa hjärnan. Besöker väldig sällan min pappas “minneslund” utan åker ut i skogen istället. Förresten! 30 liter. Grattis! Det var inte dåligt. De som finns här i Nyköpingstrakten (i alla fall de jag hittar) är dåliga.

0

Evus

11 nov 2006 kl. 16:07

4+ ÖSREGN, blåst och grådystert i Botkyrka.

0

Evus...

Salasias

11 nov 2006 kl. 23:36

4+ ÖSREGN, blåst och grådystert i Botkyrka. De var väl unegfär vad jag var ute i. Botkyrka och Tyresta är ju inte så långt från varandra.  Men det var härligt på nåt sätt.

0

Evus...

Birgitta D Tranås

12 nov 2006 kl. 13:50

+! och strålande sol. Har hittat rökslöjskivlingg 10 st och frostvaxing hela 8 st(små kan det fortfarande vara tidigt för dem) nu på fm. Ett antaj vanliga samt några kilo trattkantareller.

0

Evus...

Lena M

12 nov 2006 kl. 13:56

Olika falla ödets lotter! Här sitter jag och tittar ut på ett snötäckt landskap.

0

Och idag söndag blev det...

Salasias

12 nov 2006 kl. 14:41

..bara ca 20 liter trattkantareller. Oj vad kul det är, men nu får jag nog se mig besegrad av vintern. De störtsta trattisarn var lite slemmiga nu, men det kanske de skulla ha varit utan frosten. De var så stora så de var nog färdigväxta ändå. Men de små var fasta och fina…
Och så såg jag en flock med något som jag inte vågade plocka, men som var helt orörda av frosten. undrar vad det kan vara. Antikgrå, marmorgrå, lite som en blek trattkantarelll, men jämnare tratt utan hål i mitten. Luktade vetemjöl… Skulle jag ah plockat dem?

0

Och idag söndag blev det...

Gula

12 nov 2006 kl. 15:53

BARA ???! Det var ju en fin skörd!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone