Ja, vad blir det för väder i helgen? Finns det några som fortfarande kan gå ut och plocka?
Här är det +2, regn och blåsigt. På backen ligger fortfarande snö/is kvar. Så för mig får det bli att titta på hockeymatch istället.
..hemma utan direkt skogen. På så vis kan jag tillbringa längre tid där, och slipper få korgarna fulla på nolltid. Nu fick jag 5 timmar i skogen, och svampen igger redan på tork.
Jag har mer trattisar än jag någionsin kommer att behöva så jag plockar för att få vara ute in storskogen…
Fantastisk sorgeterapi som jag behöver efter min sambos bortgång i våras. Jag plockar maniskt….
Blev ledsen för din skull. Men visst är skogen en bra plats att gå till när man är ledsen, glad eller bara behöver fundera eller rensa hjärnan. Besöker väldig sällan min pappas “minneslund” utan åker ut i skogen istället. Förresten! 30 liter. Grattis! Det var inte dåligt. De som finns här i Nyköpingstrakten (i alla fall de jag hittar) är dåliga.
..bara ca 20 liter trattkantareller. Oj vad kul det är, men nu får jag nog se mig besegrad av vintern. De störtsta trattisarn var lite slemmiga nu, men det kanske de skulla ha varit utan frosten. De var så stora så de var nog färdigväxta ändå. Men de små var fasta och fina…
Och så såg jag en flock med något som jag inte vågade plocka, men som var helt orörda av frosten. undrar vad det kan vara. Antikgrå, marmorgrå, lite som en blek trattkantarelll, men jämnare tratt utan hål i mitten. Luktade vetemjöl… Skulle jag ah plockat dem?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.