0 471 visningar

9 svar

Är detta en svamp?

Olivia

11 nov 2006 kl. 11:21

Finns på en liten vindpinad enbuske på Gotland!

0

Gula

11 nov 2006 kl. 11:26

Vilken UNDERBAR bild! Det var det finaste jag sett på länge!!
Ingen aning, finns säkert nån som vet.

0

Daniel Persson

11 nov 2006 kl. 11:30

Håller med Gula, vilken fräck bild! Väntar också på svar om vad det är för något…

0

Irene A

11 nov 2006 kl. 12:11

Det är en lav, så man skulle kunna säga att det är en svamp också. Lavar är kombinationer av svampar och alger. Jag vet inte vilken sorts lav det är.

0

Olivia

11 nov 2006 kl. 12:50

Tack alla! Om det är en lav kanske den går att äta. Den ser ut som godis tycker jag!

0

Tony

Gunhild

11 nov 2006 kl. 17:13

bra länk om man misstänker vad den heter ex pulmone som är nåt åt lungor på latin Har du ingen där man kan bläddra bland bilder för hitta sin egen?

0

Gunhild

Irene A

11 nov 2006 kl. 17:38

Om du har Explorer, kan du använda sökfunktionen (i menyn under Redigera) i vilken HTML-sida som helst. Prova att skriva in pulmo occh sök på det.

0

Tack Irene

Gunhild

11 nov 2006 kl. 17:48

Det är ju det jag menar man måste ha ett namn för att hitta nån svamp på den sidan som Tony kommenderade
rehttp://www.nhm.uio.no/botanisk/lav/Photo_Gallery/PG_index.html

0

Gunhild

13 nov 2006 kl. 09:31

Tips från en kompis som gissar på en Xanthoria (samma släkte som dom gula som finns på asp). Art? Kanske polycarpa (mångfruktig vägglav).

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone