0 353 visningar

35 svar

Diskmaskinen

Gula

11 nov 2006 kl. 13:58

Hjälp!! Diskmaskinen pajade!! Blääh… Fast det positiva är väl att man kommer att ha skinande rena händer efter den här svampsäsongen..;)

0

per d

11 nov 2006 kl. 14:08

he he gula. satt just och tittade på mina oläckra tumnaglar efter trattkantarellplock och rens !!

0

Gula

11 nov 2006 kl. 14:10

Bara att diska för hand i en vecka så har du fingrar som en nyfödd!!! 8)

0

per d

11 nov 2006 kl. 14:18

gula, har diskat för hand de senaste 11 åren….. diskmaskin kan man gott klara sig utan !

0

Gula

11 nov 2006 kl. 14:23

Ja ja, jag vet, och skit släpper den ut i naturen också ; men guud vad behändig den är!! Dom påstår att det går åt mindre vatten (med maskinen) men det har jag svårt att tro på.

0

per d

11 nov 2006 kl. 14:52

mitt problem med diskmaskin är att allt man skall använda står där…..

0

En som aldrig frågat förr

11 nov 2006 kl. 15:20

Per D hur kan du ha problem med diskmaskin när du i förra inlägget har handdiskat i elva år?

0

Gula

11 nov 2006 kl. 15:30

Diskmaskinen är väl äldre än 11år? Och Per också??

0

per d

11 nov 2006 kl. 15:39

visst gula, och så kanske jag ser en del som har diskmaskin ! märkligt att någon helt ny signatur dyker upp här !!!
men det är väl någon som skäms över sin ordinare signatuer

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 15:44

apropå diskmaskiner och eftersom jag inte har något bättre för mig eftersom skogen är stängd, än att “terrorisera” er, vad sägs om idén att ha två. Dvs en med rent och en med smutsigt? Då slipper man den eviga diskussionen om vem som ska tömma maskinen.

0

Gula

11 nov 2006 kl. 15:49

Det är säkert en jättebra ide i en större familj! Hos oss behövs bara en , men gärna en som FUNGERAR! Och det är ju jag som är the maskinist, aldrig bråk om den saken…

0

Grethe F

11 nov 2006 kl. 15:52

Min mands diskmaskin fungerar utmärkt"jag”  Grethe

0

per d

11 nov 2006 kl. 15:57

cicki, man behöver inte ha 2 jag känner en som har en “stereodiskmaskin” 2 i 1. kommer inte ihåg märket men den kommer från new zealand ! suverän uppfinning faktiskt !

0

Gula

11 nov 2006 kl. 16:00

Hur går det till, Per??

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 16:00

Typiskt, det är alltid någon som hinner före med bra idéer! Ska kanske googla lite på Nya Zeeland och diskmaskiner. Tack per!

0

cicki i Belgien

Evus

11 nov 2006 kl. 16:02

Perfekt förslag cicki. :-)
Då behöver man ju inte ha en massa köksskåp heller.

Då blir det ju mycket rymligare och luftigare i köket.

0

Diskmaskinen gula

per d

11 nov 2006 kl. 16:19

två utdragbara enheter i diskmaskinen som kör var för sig !

0

Diskmaskinen gula

Gula

11 nov 2006 kl. 16:22

SMART!!! :)

0

Gula

11 nov 2006 kl. 16:38

Nu skall jag göra pizza till middag. Blir mindre disk då...Vitlökssalami, lök, kalamataoliver och mozzarella…tyvärr ingen svamp men jag tycker inte svamp gör sig så bra på pizza. Det skulle vara burkchampinjoner då...;D

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 16:45

Låter gott Gula, bon appetit! När vi ändå diskuterar hushållsmaskiner kan ingen uppfinna en tvättmaskin som tvättar, torkar OCH stryker OCH viker ihop OCH stoppar in i skåp. jag vet det finns lösningar men då kommer vi in på svartavlönat. (svart trumpetsvamp för att ha kvar lite anknytning till forumet…) den diskussionen kan vara nog så intressant men jag tror att vi kanske ska låta bli ;)) Nu ska jag motionera dammsugaren!

0

per d

11 nov 2006 kl. 16:58

gula. den enda svamp som inte passar på en pizza är burkchampinjoner !!!!!!!!!!
kantareller och karljohan är perfekt men stek dem först annars släpper de allt vatten och pizzan blir geggig !!!!

0

Evus

11 nov 2006 kl. 17:09

Burkchampinjoner passar inte till någonting tycker jag.

Däremot färska champinjoner brukar vi lägga på pizza.

0

Gula

11 nov 2006 kl. 18:32

Mums det blev gott!
Ja det var säkert en bra ide, Per, att steka dom först. Tycker att tom. färska champinjoner blir torra och konstiga på pizza men måste pröva att steka först. Det är ju samma sak med bacon; blir inte gott om man inte steker först (på pizzan alltså...)
Det blev mycket stek detdär….

0

Totte Gbg

11 nov 2006 kl. 22:08

Kan inte leva utan diskmaskinen har handeksem o skulle inte ha några hela händer om jag bara diskade för hand:(

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 22:18

tur att du inte är allergisk mot svamp!

0

Gula

11 nov 2006 kl. 22:33

Kan du plocka svamp med bara händer eller måste du ha handskar??

0

Totte Gbg

11 nov 2006 kl. 22:36

Jag plockar som vanligt utan handskar, har jag lite lagom trasiga fingar för makrill fisket och svampplockningen infaller samtidigt en tid. O som tur e är jag inte allergisk mot svamp :)

0

Gula

11 nov 2006 kl. 22:41

Vilken tur, Totte! Du kanske skulle få utslag bara av att “vara” här på Svampguiden….;)
Men jag har iof sig aldrig hört nån som verkligen har svampallergi, finns sån över huvudtaget??? Vår grannflicka hade svampSKRÄCK men det var ju inte riktigt samma sak…

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 22:48

svampSKRÄCK??????

0

Totte Gbg

11 nov 2006 kl. 22:49

Utslag får jag ofta när det hetter till i debatterna, då  håller jag mig undan, svampallergi har jag inte någon aning om men skräck finns nog för det mesta som tex för fästingar som e så äckliga…

0

cicki T Belgien

11 nov 2006 kl. 22:54

Totte, för tillfället är jag skogstokig, massa läskiga tvåbenta varelser ute i min skog med gevär… Det går över i morgon. Fästingarna har nog gått i ide, eller vad dom nu gör.

0

per d

11 nov 2006 kl. 22:57

cicki, finns då månmga som har svampskräck. en vännina till mig har en dotter som hoppade högt när hon första gången såg torkade trattkantereller i en burk… trodde det var torkade maskar….. och när hon fick veta att det var svamp så blev hon inte speciellt mycket lyckligare…. men ok hon är dansk….

0

per d

11 nov 2006 kl. 22:58

cikci, vad jagar dom då, hare, vildsvin, fasan eller hjort ??

0

Totte Gbg

11 nov 2006 kl. 23:00

själv har jag lagt in svampkorgen på hyllan för säsongen…hade jag haft tillgång på mark hade jag gärna varit ute som dina läskiga tvåbenta varelser är…:)

0

Gula

11 nov 2006 kl. 23:01

Jo, svampskräck : hon kunde inte ens se på när andra åt svamp, när hon gick i skogen tittade hon för säkerhets skull bara rakt fram eller åt sidorna, aldrig ner! Och människan är född på landet , mitt i skogen! Det har väl blivit bättre med åren men det var ju inte roligt i en stor familj där alla andra älskade svamp! Så nog finns det konstiga fobier…

0

Birgitta F

11 nov 2006 kl. 23:01

är den mest överskattade skitapparaten i världen ...luktar illa , gör inte rent och tar energi….inte heller fixar åbäket kantarellnaglar…..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone