Låter gott Gula, bon appetit! När vi ändå diskuterar hushållsmaskiner kan ingen uppfinna en tvättmaskin som tvättar, torkar OCH stryker OCH viker ihop OCH stoppar in i skåp. jag vet det finns lösningar men då kommer vi in på svartavlönat. (svart trumpetsvamp för att ha kvar lite anknytning till forumet…) den diskussionen kan vara nog så intressant men jag tror att vi kanske ska låta bli ;)) Nu ska jag motionera dammsugaren!
Mums det blev gott!
Ja det var säkert en bra ide, Per, att steka dom först. Tycker att tom. färska champinjoner blir torra och konstiga på pizza men måste pröva att steka först. Det är ju samma sak med bacon; blir inte gott om man inte steker först (på pizzan alltså...)
Det blev mycket stek detdär….
cicki, finns då månmga som har svampskräck. en vännina till mig har en dotter som hoppade högt när hon första gången såg torkade trattkantereller i en burk… trodde det var torkade maskar….. och när hon fick veta att det var svamp så blev hon inte speciellt mycket lyckligare…. men ok hon är dansk….
Jo, svampskräck : hon kunde inte ens se på när andra åt svamp, när hon gick i skogen tittade hon för säkerhets skull bara rakt fram eller åt sidorna, aldrig ner! Och människan är född på landet , mitt i skogen! Det har väl blivit bättre med åren men det var ju inte roligt i en stor familj där alla andra älskade svamp! Så nog finns det konstiga fobier…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.