loppelisa
11 nov 2006 kl. 23:01
Tycker att en varm sommar som denna , bara är en pina och enbart en väntan på “Den vår den svage kallar höst”(E.A Karlfeldt)?
Har gått vilse så in i bänken, men när jag väl ser bilen, vänder in i skogen som en vansinnig igen, för att jag inte var riktigt klar med det stället?
Föredrar granskog före Mallorca?
Kör bil sakta på skogsvägar, hängandes ut genom rutan och spanar i kanterna?
Hittar kantareller, och i stället för att plocka direkt, kollar runt om ifall där står fler?
Ofta tror att jag vet var jag är, men egentligen är vilse så in i bänkens?
Vill ha en GPS i julklapp?
Gömmer mig ibland i skogen, om det kommer folk, för att de inte ska se vad jag sysslar med?
Drömmer mardrömmar ibland, om att min skog har blivit ett kalhygge?
Lägger löv över de små svamparna, för att ingen annan ska se dem?
Fnissar när jag ser ett gäng röda flugsvampar, de är ju så uppklädda?
Tyckerc att älgar är förskräkligt stora, när man möter dem i skogen?
Redan längtar till nästa höst…...........
Älskar hösten
Går sällan vilse
Föredrar skogen
Kör sakta på små väger hängande utanför fönstret:)
Kollar läget innan plock varierar
Gps vet inte, kanske
Hehe gömmer mig med…
Inga mardrömmar
Haha lägger löv jag med:)
Älskar att skåda flugsvampar vackra!!
Älgar ÄR stora!
Ja med vill ha höst snart igen.
Går sällan vilse, peppar, peppar.Annars stämde allt in på mej. Trodde att det bara var syrran, jobbarkompisen och jag som var riktigt knäppa “svampomaner”, som gömmer dom små och lägger över nåt i svampkorgen då vi träffar på andra människor i skogen. Skönt att vi är många, som förstår varandra.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.