0 276 visningar

17 svar

Mera geografi.

Alf Pallin

12 nov 2006 kl. 00:05

det första var för lätt, nästa är kanske svårare. Vad heter bron på bilden och var ligger den? Det räcker inte med staden utan skall vara mer exakt. Svampalmanacka i pris till första rätt svar.

Bild 1 är priset och bild 2 avser frågan.

0

Alf Pallin

12 nov 2006 kl. 00:08

Nu blev det helt fel bild, ursäkta försöker igen.

Nu skall det vara rätt bild

0

cicki T Belgien

12 nov 2006 kl. 00:12

svårt, nånstans i Portugal?

0

per d

12 nov 2006 kl. 00:13

jo den var svår ! men ursäkta om jag byter ämne ! hur i h-vete kan gösta ha namnsdag tillsammans med gustav den 6 juni. gustav förknippar jag med gustav wasa och hans kröning och eller intåg i stockholm 6 juni 1523. hur har gösta nästlat sig in här ? ok är det gösta bohman är det ok…..ss
men någon svampkalender aspierar jag inte på

0

Evus

12 nov 2006 kl. 00:14

Bron över floden Kwai? :-)
...det är i alla fall Asien…tror jag.

0

cicki T Belgien

12 nov 2006 kl. 00:15

kul Alf, mera!

0

Alf Pallin

12 nov 2006 kl. 00:23

Portugal är fel kontinent.

0

per d

12 nov 2006 kl. 00:24

synd att man inte kan göra en inverterad bildsökning på google…. då hade det varit lätt !
men jag gissar på cambodia eller vietnam.

0

Gula

12 nov 2006 kl. 00:25

Jag håller mig härifrån. Har redan fått min almanacka…Tror jag har gått på den bron….;)

0

per d

12 nov 2006 kl. 00:26

men portugal på sätt och vis säger macau.

0

Totte Gbg

12 nov 2006 kl. 00:34

Nordostliga utkanten av Beijing Kina ligger det kejserliga Sommarpalatset, som på kinesiska heter Yiheyuan eller “harmoninsträdgård.

Konstgjord sjö med bla. marmorbro De sjutton valvens bro.

0

per d

12 nov 2006 kl. 00:38

totte, verkar som du har rätt. grattis jag var i alla fall på rätt kontinent !

0

Totte Gbg

12 nov 2006 kl. 00:39

sökt som en galning på nätet hoppas att det är rätt…

suktar efter kalendern.:)

0

Alf Pallin

12 nov 2006 kl. 00:48

Grattis Totte, hel rätt, maila din adress så kommer kalendern innom kort. lovenia123@passagen.se

0

Gula

12 nov 2006 kl. 00:51

Grattis Totte! Va bra, du fick den! Och jag HAR gått på den bron… Hur letade du på nätet?

0

Alf

Gula

12 nov 2006 kl. 00:54

Är Totte och jag kalenderflickor nu???!

0

Alf

Alf Pallin

12 nov 2006 kl. 00:55

Det här var ju kul.

0

Totte Gbg

12 nov 2006 kl. 00:56

Tusen tack Alf! Du va mig en generös person!
Ska bli spännande att se dina motiv på almanackan.
Verkligen roligt det här!

Sökte på berömda broar…:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone