verkar som att detta forum funnit sin form nu. de riktigt svampkunniga diskuterar flugsvampar för sig, http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=37027&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&ipos=9
och vi andra som mest gillar att plocka ätliga svampar flummar runt tillsammans….. !!
visa respekt för varandra även framöver !!!!!
Men….Det gör väl ingenting?!
svampforumet är ju till för alla
och det inbegriper ju även de mycket kunniga
kan nog vara skönt att få diskutera och få bollplank även om svampen i fråga varken är ätlig eller för nybörjare.
Kunskap är något man aldrig kan få för mycket av, och stannar man upp och anser sig fullärd går man miste om mycket här i livet
jag tycker personligen att det är otroligt intressant, men alla äe vi olika :D
just därför (har precis landat efter vispfärden, gula!) tycker jag och vill betona att forumet behöver underavdelningar. Jag är inte speciellt aktiv på svampsidan med egna inlägg eftersom jag är superamatör men lär mig massor och prioriterar dessa. Desssutom är det kul med andra inlägg. Som id av olika resemål, mat, natur, hundar, språk, roliga/dåliga historier osv. Dessutom fick jag ju åka visp med per d igår!
Det blir nog bra med underavdelnigar tror jag också. Ni tycks ha haft roligt i helgen med geografitävlingar. Synd att jag missade dem, men hoppas att det blir fler :). Själv har jag varit på tre hockeymatcher (och en träning), köpt ny slalomutrusting och bakat tårta. Mums !
Men vad är det för visp? Törs man fråga vad du gjort cicki?
tja, Susanne, hade lite kul med per d. i en tråd igår. Skulle åka helikopter med mina vovvar (100 kg tillsammans) och äta havskräftor tror jag. med pers vovvar. Per d kallar helikopter för visp. Kolla per d’s tråd vad 500 gr kantareller kan bli… Kul var det och ingen svampdiskussion, fast sånt behövs också!