verkar som att detta forum funnit sin form nu. de riktigt svampkunniga diskuterar flugsvampar för sig, http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=37027&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&ipos=9
och vi andra som mest gillar att plocka ätliga svampar flummar runt tillsammans….. !!
visa respekt för varandra även framöver !!!!!
Men….Det gör väl ingenting?!
svampforumet är ju till för alla
och det inbegriper ju även de mycket kunniga
kan nog vara skönt att få diskutera och få bollplank även om svampen i fråga varken är ätlig eller för nybörjare.
Kunskap är något man aldrig kan få för mycket av, och stannar man upp och anser sig fullärd går man miste om mycket här i livet
jag tycker personligen att det är otroligt intressant, men alla äe vi olika :D
just därför (har precis landat efter vispfärden, gula!) tycker jag och vill betona att forumet behöver underavdelningar. Jag är inte speciellt aktiv på svampsidan med egna inlägg eftersom jag är superamatör men lär mig massor och prioriterar dessa. Desssutom är det kul med andra inlägg. Som id av olika resemål, mat, natur, hundar, språk, roliga/dåliga historier osv. Dessutom fick jag ju åka visp med per d igår!
Det blir nog bra med underavdelnigar tror jag också. Ni tycks ha haft roligt i helgen med geografitävlingar. Synd att jag missade dem, men hoppas att det blir fler :). Själv har jag varit på tre hockeymatcher (och en träning), köpt ny slalomutrusting och bakat tårta. Mums !
Men vad är det för visp? Törs man fråga vad du gjort cicki?
tja, Susanne, hade lite kul med per d. i en tråd igår. Skulle åka helikopter med mina vovvar (100 kg tillsammans) och äta havskräftor tror jag. med pers vovvar. Per d kallar helikopter för visp. Kolla per d’s tråd vad 500 gr kantareller kan bli… Kul var det och ingen svampdiskussion, fast sånt behövs också!
he he, jo tänk vad 500 gram kantareller kan ställa till med…en liten stjärna måste dock byns 2 fiskehandlare som finns på torget var onsdag och lördag få. hos dem finns hel marulk, sjötunga mm mm den ene av dem steker fiskefrikadeller i sin torgvagn och har man tur finns levande hummer till 250 kr kg !!
Ja, självklart ska man drömma lite! Birgittas stuga finns ju i alla fall på riktigt, så dit kan man ju bege sig i alla fall, med eller utan dröm ;)
Blev faktisk lite intresserad (av stugan). Kanske kontaktar henne till sommaren. Längtar vansinnigt efter havet emellanåt!
kanske kan bli en tur till efter trattkantareller i år ...??
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm
Ja, det är märkligt VAD man saknar. Själv är jag barnsligt förtjust i berghällar, som jag förknippar med västkustens klippor. Det blev faktiskt en av anledningarna till varför vi kökpte huset vi bor i. Tyckte det var lite kustkänsla av berget som går upp i dager lite varstans på tomten. (...romantiskt argument för att köpa ett hus! :))
jo susanne, det är bara att vispa runt…. måste bara plussa lite för nordjylland. inte månmga ställen i världen där man kan välja mellan att åka till ästkust eller västkust beroende på hur vinden blåser och det tar bara 30 min oavsett vilken kust man väljer ! och hur många ser hela västerhavet öppna sig på väg till 1 av trattkantarellställena ??
cicki bli nu inte för avundsjuk… !! ss
Snarstucket, cederlund! Slika små skojiga snuttar skola svampforumet särdeles skåda.
Amorösa avlatsbrev anses accepteras av allmänheten, avundsjuka adjunkter annars arrenderar asociala alfabetismer.
Bädden borde bestigas bestämt, Bore blåser bastant bort blåmusseronens bästa bekantskaper.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.