0 71 visningar

9 svar

Trattkantareller i massor

Stefan

25 sep 2004 kl. 19:17

Verkar bli ett lika bra trattis- år som 2000. Hittade mycket idag. Dock väntar jag till nästa helg och plocka. Man behöver inte ha för bråttom. Men vad tog Karl-Johan vägen? inte en enda idag.

0

Maggan

25 sep 2004 kl. 20:02

Hej!
Vänta inte förlänge det gjorde jag kom tillbaka efter 1 vecka då var hatten svart och krymt den hade inte torkat. Foten var det inget fel på. Jag undrar vad det beror på har inte varit frost.

0

Jonas Åberg

25 sep 2004 kl. 20:04

VÅGAR du vänta? Tänk om nån annan hittar stället.. hoppas inte dock heh. Man kanske kan ta de största trattisarna och lämna dom mindre så får de växa till sig.

0

Stefan

25 sep 2004 kl. 21:23

Ja, jag vågar vänta. Enligt min mening är inte trattisa den mest exlusiva svamp man kan hitta. Därför skulle jag inte bli allt för ledsen om någon tog “min svamp” Hade det varit K-J, eller Sommar- kantisar hade det varit något helt annat.

0

Regina

25 sep 2004 kl. 23:02

Hej!

Vågar man fråga i vilket län ni har hittat dessa trattisar. Jag är van trattishittare och fann mina första redan 30 juli men sedan har det varit tvärstopp här i Stockholmsområdet. Likadant i Uppland där jag också brukar vara. Borde jag kanske uppsöka optikern? ;-)

0

Annika Eriksson

26 sep 2004 kl. 00:27

Den har helt enkelt blivit dålig, börjat ruttna och är inget du skall ta tillvara.

0

Erik Ekholm

26 sep 2004 kl. 10:28

Regina, jag plockade trattisar i Uppland (Sigtuna k:n) häromdan. Fann en knapp liter, men hade nog kunnat plocka mycket mer om jag inte mest hållit till i blötorna, plockandes rödgul trumpetsvamp. :-)

0

Annemarie Kjell

26 sep 2004 kl. 13:49

Hej Regina
Här i södra Dalarna ( Avesta, Hedemora)finns trattkantareller i överflöd, det borde räcka till er stockholmare med ;)

0

Eva

26 sep 2004 kl. 18:31

Hej.
Håller med Stefan om att trattisar inte tillhör mina favoriter, men…till frågan
Jag bor också i Stockholmsområdet, och det har inte dykt upp så många i “våra” skogar heller ännu…men lugn dom kommer.
Eva

0

Regina

26 sep 2004 kl. 18:50

Hej alla!

Annmarie, Erik och Eva: Tack för era rapporter om trattisarna. Det känns betryggande att det verkar vara på “G” i Stockholm också och att jag inte behöver skaffa glasögon än på ett tag iallafall :-)
Säsongen har ju bara börjat så hoppas ni hittar så mycket att ni står er hela vintern!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone