0 342 visningar

33 svar

Så ledsen kan man bli...

Franco Matli

13 nov 2006 kl. 19:55

Så ledsen kan man bli, när man har varit ute i skogen och inte spårat någon svamp.

0

loppelisa

13 nov 2006 kl. 19:58

Just så såg min gamla tik ut , då hon hade stulit och ätit upp alla julköttbullarna.

Det var en väldigt söt valp, är det en stövare?

0

Kristina i Lund

13 nov 2006 kl. 19:59

Det var så jag såg ut i fredags efter min långa bilfärd, när jag bara hittade en taggsvamp (1 cm bred hatt på 2 cm hög fot) och två(!) halvätna trattkantareller!

0

Birgitta F

13 nov 2006 kl. 20:01

Får man gissa även på denna bild ?
Drever tror vi här i soffan…

0

Oj så söt!

Brittis

13 nov 2006 kl. 20:19

Men ser ut att ha många år kvar att träna på! :o)

0

Oj så söt!

Evus

13 nov 2006 kl. 20:19

Åh sååå sööööt!

0

Jag dånar

Preppie

13 nov 2006 kl. 20:33

Hur underbart söt får man lov att bli?? Jag vet att jag inte hade kunnat säga nej till en sådan blick i alla fall, är alldeles för svag :) ... är det din?

0

Birgitta F

13 nov 2006 kl. 20:43

nu har vi ändrat oss angående “art-bestämmning” förmodligen en terrier , kanske Jack Russel…precis så såg vår stövar-valp ut när han råkat kissa på mattan…..
Instämmer med alla andra om “SÖT” f.ö

0

Preppie

13 nov 2006 kl. 20:51

Är Stövare det svenska ordet för Beagle? Påminner om en valp som en kompis skaffade för ett par år sedan. Är inte så bra på alla hundnamn…

0

cicki T Belgien

13 nov 2006 kl. 21:04

Stövare är en egen ras, så är även Beageln vad jag vet. En Beagle har mer skinn som “hänger”, fast bägge två är jakthundar. Skulle köpa ett dussin av dessa valpar på stört och sen ångra mig ett antal pölar och sönderbitna skor senare!

0

Nej men snälla nån..

Tanja V, Dalarna

13 nov 2006 kl. 21:05

..hur kan det vara tillåtet att vara så söt?! Vilken underbar bild!! “Oh-oh det VAR inte jag som gjorde det” Jättefint foto på en jättefin valp! :-)

0

Oemotståndlig!

Gula

13 nov 2006 kl. 21:26

Tänk att valpar kan vara så gulliga!! ....och se så oskyldiga ut när dom haft nåt hyss för sig :)

0

Oemotståndlig!

cicki T Belgien

13 nov 2006 kl. 21:28

Ja det var ju inte jag som tuggade på skon!

0

Oemotståndlig!

cicki T Belgien

13 nov 2006 kl. 21:30

ja det var ju inte jag som ville tugga på skon…

0

Oemotståndlig!

cicki T Belgien

13 nov 2006 kl. 21:31

med bild

0

Oemotståndlig!

cicki T Belgien

13 nov 2006 kl. 21:33

Äsch, nu då?

0

Susanne E

13 nov 2006 kl. 21:35

Men guuuu så söt!

Men rasen? En drever?

0

måste också

loppelisa

13 nov 2006 kl. 21:50

detta är lilla “Pälsen” senaste tillskottet i familjen

0

måste också

Susanne E

13 nov 2006 kl. 21:59

En sån söting! Ett litet gossedjur kan jag tro.

0

loppelisa...

Susanne E

13 nov 2006 kl. 22:00

Fast på riktigt förstås ! Men såg ut som ett gossedjur :)

0

måste också

loppelisa

13 nov 2006 kl. 22:01

Nä faktiskt en liten tös, både moder och broder finns i familjen.

0

fattade inte

loppelisa

13 nov 2006 kl. 22:23

jag trodde du menade att hon var ett handjur, jag får nog gå och lägga mig, jag börjar fatta trögt.
Jo hon är lika mjuk och go som ett gosedjur att kela med, men hon har ett terrierhjärta och är rätt så ettrig
God Natt Alla

0

loppelisa...

Susanne E

13 nov 2006 kl. 22:28

Det är helt ok. Och en terrier, ja då har du och tampas med, fast hon är så söt. Terrierskalle, kallade min syster det,  som haft terrier i många år.

God natt med dig!

0

Gör som Loppelisa

Preppie

14 nov 2006 kl. 00:23

Kan ju bara inte låta bli. Denna lilla goding är TYVÄRR inte min utan min brors men jag passar honom så ofta jag bara kan. Precis som med Francos bild så är det kul att se hur de kan konsten se så (o)skyldiga ut :)

0

Gör som Loppelisa

cicki T Belgien

14 nov 2006 kl. 00:27

och jag som skulle gå och sova! ja man kan ju inte annat än att acceptera att den där blicken säger ju allt!

0

Lena M

14 nov 2006 kl. 07:52

Men oj, vilken söt hundvalp, man blir varm i hjärtat.

0

Hur söt som helst!

Susanne E

14 nov 2006 kl. 08:25

Tänk hur människan är! Vi (de allra flesta i alla fall) fullkommligt smälter när vi ser dessa små söta djurungar; valpar, kattungar, kaninungar, kalvar, föl, lamm osv. Undrar varför?

Helt bedårande valp i alla fall, Preppie!

0

Hur söt som helst!

Tina Nordberg

14 nov 2006 kl. 11:05

Hej,

vilka sötnosar ni har. Susanne E skrev att man bara smälter av dessa små barn av alla de slag och undrar varför. Det är meningen att vi ska beröras av dem, vilja vårda och ta hand om.Spärrarna ska slå till att inte kunna skada dem. De kan inte klara och försvara sig själva. Både djur och människor reagerar normalt på dessa signaler. Smart va ?

0

Loppelisa

Evus

14 nov 2006 kl. 14:29

Underbara bilder på era vovvar.

Loppelisa…jag undrar vad “Pälsen” är för ras? Hon liknar min Tibetanska Terrier, Wille, när han var valp. Så gooo.

0

BYRACKA

loppelisa

14 nov 2006 kl. 15:29

hej
Pälsen är en äkta byracka, mamman är Jack Russel-Bichon Frisee, och pappan är Jack Russel-Lhasa Apso, Bichon Havanaise.
Jag funderade länge på att skaffa en Tibbe, men tyvärr de jag har mött har varit ganska nervösa, men det är en hund som passar mig både storleksmässigt, och pälsmässigt.

Jag har haft många hundar i mina dagar, men bara två rashundar, en Bullterrier och en Borzoi, bägge var mycket sjuka, och fick avlivas innan de hade fyllt 10.

Så nu har jag bara byrackor, Pälsens mamma Loppis, och hennes halvbror Walter, skulle kunna ha ett gäng till, men familjen tycker att det räcker

0

Loppelisa

Evus

14 nov 2006 kl. 17:18

Ja, då var det lite Tibethund inblandat (Lhasa Apson), dom är “kusiner” med Tibbarna. :-)

Vad synd att du bara träffat nervösa Tibbar.
Jag tycker mest att dom är humoristiska,  lekfulla, och tuffa. Väldigt intellegenta också.

Men det finns ju alla sorters personligheter förstås.

Dina byrackor är jätte fina!

0

Sötnos

loppelisa

14 nov 2006 kl. 17:51

Han ser inte alls stirrig ut i blicken, tvärtom
Men han är jättefin

0

Sötnos

Göran H

14 nov 2006 kl. 22:25

Evus, varför kom jag omedelbart att tänka på Ho Chi Min?

0

Göran H

Evus

14 nov 2006 kl. 22:44

Jag vet inte.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone