0 379 visningar

23 svar

Namn

Lena M

14 nov 2006 kl. 17:45

Ibland blir jag lite fundersam om det är en man eller kvinna som skriver. Ex.vis svampnörden, loppelisa, bergatrollet, gula. Ja det florerar många olika signaturer och egentligen har det väl ingen betydelse, huvudsaken att det är treviga inlägg. Är det bara jag som har svårt att veta om det är ett han eller hon kön ?

0

Gula

14 nov 2006 kl. 17:47

Gula heter Marianne i andra namn…Lättare nu Lena??? ;)  Förstår annars vad du menar…

0

loppelisa

14 nov 2006 kl. 17:49

Loppelisa heter Sara

0

loppelisa

14 nov 2006 kl. 17:49

Loppelisa heter Sara

0

Bo E

14 nov 2006 kl. 17:56

Ibland kan det vara svårt och ibland har man helt fel när man väl får veta rätt kön på signaturen.

Trodde t ex att sign. Maric var en kille, men det visade sig vara fel.

Andra (som jag tror) maskulina signaturer är då svampnörden, mossning och kapten hammock medan feminina (överväger, eller hur?) är trumpelisa, loppelisa och Evus.

Helt omöjligt att könsbestämma är ju namn som gula, bergatrollet eller Preppie.
Det beror lite på hur man associerar första gången man ser namnet, tror jag!

0

Evus

14 nov 2006 kl. 17:57

He, he Lena.
Jag håller också med. “Mossning” tror jag är en man…Totte i Gbg…nej där går jag bet.

Evus=Eva

0

Birgitta D

14 nov 2006 kl. 17:59

Totte är en tjej tror jag

0

Susanne E

14 nov 2006 kl. 18:03

Bo E, du har nog rätt om kapten hammock i alla fall. Om jag inte minns fel så berättade han om att han var småbarnspappa, vid ngt. tillfälle.

Och Totte tror jag också är en tjej.

0

Helena A

14 nov 2006 kl. 18:09

Nä jag tror att Totte är en han.

0

Bo E

14 nov 2006 kl. 18:10

Totte är för mig ett pojknamn, men visst, det finns ju namn som kan användas av båda könen oxå...

Egentligen spelar det väl ingen roll, och visst kan det va kul att bli lite överraskad ibland!

0

Lena M

14 nov 2006 kl. 18:46

HEJ MARIANNE OCH SARA

0

Totte ;)

Totte Gbg

14 nov 2006 kl. 18:53

aha Totte e jag o jag e en en av honkön :) jag har tagit mitt smeknamn till första namn o det är många herr omklädningsrum jag har blivit hänvisad till….;)

Hittade detta på SCB:s sida:
Det finns 7 kvinnor som har förnamnet Totte . Av dessa har 2 namnet Totte som tilltalsnamn/förstanamn o jag e en av dom hihi

Frågade min man när vi skulle gifta oss förra året om jag skulle ta tillbaka mitt namn jag är döp till men nej det fick jag inte så nu har vi signaturen T&T för hans namn börjar oxå på T så det kan bli…

0

Totte ;)

Evus

14 nov 2006 kl. 18:59

Hej Totte.
Jag kände nog på mig att du var av honkön. Så duktig som du är på geografi! ;-))))
(Alla män behöver inte protestera nu, jag skojar lite)

Min son med sambo har också signaturerna T&T…dessutom börjar min sons efternamn på T.
Om jag tagit min mans efternamn när vi gifte oss hade jag fått signaturen ET.  hmm ville jag inte.
(värdelöst vetande…men är det svamptorka så är det)

0

Totte ;)

Totte Gbg

14 nov 2006 kl. 19:00

Jag har signaturen TWE vad sägs om den då;)

0

Totte ;)

Evus

14 nov 2006 kl. 19:27

Den var signaturen ju bra Totte!

Själv har jag EG.

Hur tråkigt och byråkratisk som helst.

0

Lena M

14 nov 2006 kl. 19:33

Men då undrar jag, varför så krångliga signaturer ?
Duger inte ex.vis ert andranamn eller varför inte, heltenkelt ert riktiga tilltalsnamn ??

0

Gula

14 nov 2006 kl. 19:42

Gula=Gula=Gula…. när jag började skriva här använde jag liten bokstav men då var det vissa som uppfattade det provokativt (vissa svampar, ni vet ;) ) så jag skriver som det ska vara. Varför jag blivit kallad så i över 40 år är sen en annan historia….

0

Roliga trådar

Elisabeth Jansson

14 nov 2006 kl. 20:00

Hej Lena M

Du har alltid så roliga “trådar” som du drar upp Jag kallades EJ (mina initialer i mitt för och efternamn) träffar jag kompisar från skoltiden så får jag heta det fortfarande.
Vi var tre med samma förnamn i klass ett och det gick ju inte!

0

Totte Gbg

14 nov 2006 kl. 20:24

Men jag heter ju Totte är det krångligt nä inte för mig sedan jag kallats det sedan 40 år tillbaka;)

0

cicki T Belgien

14 nov 2006 kl. 20:25

nu borde jag kanske låta bli men kan inte… tänk om per d är en tjej?????

0

Totte Gbg

14 nov 2006 kl. 20:27

hahaha o du o han/hon i en hytte i Bohusän men 100 kg hund;)

0

Gula

14 nov 2006 kl. 20:29

Ja herregud, hur ska det gå i vispen??? Catfight??

0

cicki T Belgien

14 nov 2006 kl. 20:31

Jag håller mig nog hemma i Belgien och låter bli både vispar och hytter. Lugnast så :)))))

0

Gula

14 nov 2006 kl. 20:35

Men i tanken kan man både vispa och hytta… ;)))

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone