Gjorde en soppa på den…
Hittade ett recept på mustig soppa i Sigri Sahlins bok med paprika och kokt potatis bla
Nu hade jag lite mer i min kyl som jag tyckte jag kunde blanda i…är så mätt så mätt…kan inte vänta till jag får äta resterna i morgon.
Med risk för att få pisk ...så kan jag säga att jag kokat av den 2 gånger och kastat vattnet. Den smakar tillräckligt ändå.
Hade även lite morötter som jag strimlade , slängde i dessa tillsammans med paprikan. Sen tog jag kokt potatis + finstrimlad vitkål.Satte i grädden och tomatpuren ganska sent , men himmel va gott det blev.(lite ingefära och vitlök också förstås)
Ett tips är att skära blåmusseronen i så små bitar som man vill ha i soppan innan man kokar av dom.Och som jag skrev så kokade jag av dom 2 gånger , i min smak behövdes det.
Ska skriva in min variant i receptbasen men nu är jag för mätt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.