0 287 visningar

25 svar

Väder!!

Gula

15 nov 2006 kl. 09:57

+3, 1 grader och strålande sol!!! Mellan Norrtälje och Uppsala. Ser ut att bli riktig skoshelg!

0

Gula

15 nov 2006 kl. 09:58

SKOGSHELG!!så klart..

0

Salasias

15 nov 2006 kl. 10:00

+6, 2 i Sthlm City! Och soligt!
Jag längtar till min lediga dag i morgon….

0

Susanne E

15 nov 2006 kl. 10:10

Här stiger graderna i takt med solen, från -2 till +2 , än så länge.

0

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 10:34

Men idag e det så grått så grått o regnet öser ner…

0

Totte

Cicci H

15 nov 2006 kl. 10:36

Vad trist för er. Här strålar solen och det var skönt ute när jag gick och lämna lilljäntan på dagis. Vad konstigt att det kan skifta så. Jag bor i södra Stockholm.

0

Susanne E

15 nov 2006 kl. 10:38

Stackars dig Totte, det lät tungt. Tänk ändå vad olika vi har det fast vi bor i samma land. Även om man tittar på tv-vädret blir man förvånad av Gunhilds bilder med vinterlandskap samtidigt som Birgitta F m.fl. plockar svampar i solsken i söder.

0

Susanne E

15 nov 2006 kl. 10:42

För mig blir det nog inte mer svampplockning, om inte gumman Tö kommer på besök förstås. I går eftermiddag var jag ut en sväng, hittade ingen svamp men dock en blivand julgran! Vad tycks? Den kan väl duga :).

0

Gula

15 nov 2006 kl. 10:44

Ja, visst är det konstigt! Men Sverige ÄR verkligen ett LÅNGT land!! Och det är väl just på hösten och våren det märks, vintern och sommaren är ju trots allt så gott som lika. Utom dom gångna somrarna när det varit tropik i norr och mera normalt i söder….

0

Grann..

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 10:50

gran den var väl jätte fin!

0

Grann..

Susanne E

15 nov 2006 kl. 11:11

Ja, med lite pynt så syns inte skavankerna :). Man har tur som har tillgång till julgran i skogen. Mycket roligare än att köpa förpackad i stan´.

0

kloka Susanne...

Gula

15 nov 2006 kl. 11:18

Ja en fin gran är det! Och det är ju väldigt förutseende att ha den “färdigttittad” i god tid, så behöver man inte gå runt senare och skaka snö från alla granar….
  Här stiger tempen hela tiden, nu är det +4, 6 !!!

0

Gran

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 11:20

Tror jag ska ta den stora granen de brukar flyga in från landet o ställa på Gustav Adolfs torg, stor o grann ;)finns inte så mycket att hugga ner i centrala stan annars….

0

Gran

Gula

15 nov 2006 kl. 11:35

Har du plats för den, Totte???! Eller kapar du bara toppen?? Dom kan ju få resten…hahaa

0

Gran

Susanne E

15 nov 2006 kl. 11:38

Haha, ja gör du det Totte!  Skicka gärna en bild på hur fint det belv ;)...vänta lite…bodde inte du högt upp i en lägenhet? Det där kan bli intressant…

Gula, ja man lär sig ju av erfarenheterna. Hur många gånger har man inte gått i en meter djupsnö och svurit att man inte har tittat ut en i förväg så man visste vart man skulle gå. Nu tittar jag alltid ut i förväg :).

0

Gran

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 11:50

Jo jag bor i en gammal lägenhet med högt i tak så toppen blir nog bra…ska införskaffa mig en motorsåg ;)

0

Gran

Gula

15 nov 2006 kl. 12:01

JA! En motorsåg är alltid bra att ha! Blir grantoppen för hög är det bara att såga ut ett hål i taket… ;))) Då kan du ju glädja grannen också..

0

Gran

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 12:03

tja de vill nog ha en gran i sitt sovrum som vi har ovanför vårt vardagsrumm…kan bli kul hihi

0

Gran

Susanne E

15 nov 2006 kl. 12:08

O, så glada grannar ni får till jul! För att inte tala om när dem lägger paketen under granen…

0

Gran

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 12:09

oh jaaa o jag som älskar att få paket ;) tänkte inte på det…

0

Gran

Susanne E

15 nov 2006 kl. 12:13

Som “en skänk från ovan”, va? Passande till jul också !

0

Gran

Gunhild Umeå

15 nov 2006 kl. 13:37

Våra granar på tomten har blivit för stora så jag måste nog ut och stjäla mig en lagom. Här snöar det och är 0, 5 grader. Inget hopp om barmark mer i år.

0

Gran

Gula

15 nov 2006 kl. 13:52

Ååh så vackert, Gunhild!! Med så vackra granar ute så behöver man ingen inne! Brukar du sätta lampor i dom??
Det ska ju bli plusgrader nu i slutet av veckan, nästan över hela landet, så du kanske får lite bart ännu… ;)

0

Väder

Maric // Arlanda

15 nov 2006 kl. 15:15

Just nu har vi plus 5 grader och nästan vindstilla. Har varit ute i skogen och plockat massor med trattkantareller igen, samt kantareller. Fick lämna kvar då jag inte hade plats för mer och det finns massor :-)

0

Väder

Totte Gbg

15 nov 2006 kl. 15:26

o nu sken solen här i Götet för en stund sedan :)

0

Väder

Gula

15 nov 2006 kl. 15:56

Va bra, Totte! Här är det kolmörkt och stora svarta moln drog in för en stund sedan… +2, 8

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone