Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder….........
Jag tycker knappt att man känner vädret när man plockar, det är så skönt att bara vara där.
Var kantarellerna fräscha?De sista jag hittade härnere(skåne)var jäkligt sladdriga, och blev beska när jag stekte dem.
Däremot plockar jag fortfarande friska trattkantareller.
Kul att det fortfarande finns något att plocka. Hittade idag några nyuppkomna ängsvaxingar. Tyvärr för få att plocka, men ändå sprider de glädje. Spännande att se om de fortsätter att utvecklas.Det är ju varmgrader på G.
Grattis Salasias till dina fynd. Har du torkat själv ?
..var för en gångs skull inte slemmiga utan fasta och fina. Jag vet inte om de kommit upp efter frosten? Fast de var väl gömda i mossan, så kankske den har skyddat dem.
Jag kan inte torka mer trattisar nu… Har en full konsumpapperskasse nu och det får räcka, . Jag tar med till jobbet så får mina 10 kollegor dela på det.
Syltade kantareller belv en höjdare på jobbet, så nu ska alla sylta…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.