Äre int likt så säg!!!
Ser inte om det är den vanliga eller den stora, men jag vet inte om det är någon stor smakmässig skillnad på dom.
Dom rekomanderas ju inte längre som matsvamp då det har varit några dödsfall i Frankrike.
Själv har jag smakat och tyckte dom var goda, Men jag har torkat det resterande av det jag plockat och avvaktar nya rön.
Ja det verkar vara en Riddarmusseron, under tall växer en riddarmusseron som beskrivs med namn Tricholoma auratum=Tallmusseron, men många experter säger att det är en forma av Riddarmusseron=Tricholoma flavovirens.Obs!under tall växer också den liknade Bitter riddarmusseron=Tricholoma aestuans med bitter smak.Riddarmusseron som Lill skriver är numera klassad som giftig.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.