0 327 visningar

23 svar

Helt off-topic

Kristina i Lund

17 nov 2006 kl. 19:00

Undras om ni är bortbjudna, inbjudna eller hembjudna till nå´n, eftersom här inte är några nya inlägg? Mannen är bortrest och barnen tittar på tv - så vad göra? Nå´n svamp hittar jag ju inte heller - se min tröstlösa tråd “Trattkantareller i Skåne”. :(

0

Gunilla

17 nov 2006 kl. 19:04

inget nytt inlägg-men se mitt gamla på spor-finns en gåta som ingen knäckt- och du kan vinna ett svampsmycke!

0

Grethe F

17 nov 2006 kl. 19:07

Hi Kristina

Jag undrar också var alla är.
Nästa gång du går i skogen ta det som en vanlig promenad då kanske du hittar svamp, så har det gått för mig många gångar.Bare utt och motionera Grethe

0

Kristina

17 nov 2006 kl. 19:12

Men, man vågar ju inte gå ut utan korg - kanske en hopvikt papperskasse i fickan då?

0

Nina A

17 nov 2006 kl. 19:13

ja, undras vad alla gör på en fredagkväll :)

hos oss är det lugnt och stilla, tvättmaskinen tuggar tvätt, katterna sover och lövbiffen ligger i kylen och marineras
sedan blir det till att titta på film :)

men Kristina, det är nu du ska förkovra dig!att ha tid är ju en gåva!hur många gånger har inte man sprungit som en skållad råtta. Från ett ställe till ett annat?läs en bok, titta på roliga filmer på http://www.youtube.com

eller varför inte kolla upp massa smarriga recept med svamp, koka ihop nåt gott själv. Eller ta en liten kvällspromenad i mörkret med ungarna?(är de inte alltför slyngliga kan de ju uppskatta en spökpromenad)

:)

0

Helt off-topic, Nina A

Kristina

17 nov 2006 kl. 19:20

Hur ska lövbiffen tillagas? Blir det nå´n svamp till? (Ständigt sugen på mat…)

0

Helt off-topic, Gunilla

Kristina

17 nov 2006 kl. 19:23

Jag är så oberest, så det var alldeles för svårt för mig! Fast ibland kan jag svaret på resorna i “På spåret” i Svt.

0

Önskar bara...

Salasias

17 nov 2006 kl. 19:24

...att inte detta Forium vore så himla segt, så långsnat så det går inet att beskriva.. Jag har massor med frågor som ni skulle kunna hjälpa mig med, men det tar alldeles för lång tid att läsa svaren…. och att nöjesläsa gamla inlägg.
Är det bara jag som tycker det går ovanligt långsamt???
Tyvärr ger jag upp nu…

0

Önskar bara...

Salasias

17 nov 2006 kl. 19:25

...att inte detta Forium vore så himla segt, så långsnat så det går inet att beskriva.. Jag har massor med frågor som ni skulle kunna hjälpa mig med, men det tar alldeles för lång tid att läsa svaren…. och att nöjesläsa gamla inlägg.
Är det bara jag som tycker det går ovanligt långsamt???
Tyvärr ger jag upp nu…

0

Grethe F

17 nov 2006 kl. 19:48

Jag har korg med lite kaffe är alltid godt jag går för att holda vikten nere

0

Kristina

17 nov 2006 kl. 20:00

Ja, då kan man ju “luras” och lossas att min inte alls tänkt plocka nå´n svamp! Bra tips!

0

Helt off-topic, Nina A

Nina A

17 nov 2006 kl. 21:00

lövbiffen blev rödvinsmarinerad, kryddad med tre olika peppar
och så blev det potatis+ sås på karl johan. Tyvärr fann inte smakerna _riktigt_ varandra, då rödvinsmarinaden smakade så mycket att stackars KJ:n bleknade.

Men men, man lär ju sig av sina misstag. Och maten var ju riktigt god ändå!

0

Nina A

17 nov 2006 kl. 21:05

Hihi, jag brukar ha en gigantisk strandväska över ena axeln.
Visst måste det vara nån urinstinkt, att man blir som en missunnsam gammal gubbe när man är ute i svampskogen!?

Har själv sprungit in i konkurrenter i svampskogen. Och muttrat ilsket samtidigt som jag antingen har rensat skogen totalt där jag är, eller har krupit ihop bakom en buske :D

ingen ska få ta min svamp!!:D

0

Kristina

17 nov 2006 kl. 21:13

He, he! Ser framför mig hur du smyger bakom buskarna.

Lät gott, lövbiffen alltså!

0

Grethe F

17 nov 2006 kl. 21:13

Nina jag kunde mycket vell ha skrevit ditt inläg och her i Skåne är man mera hemlig med sina stellen jg har så ofta kommit till “mitt ” ställe för att se någon har fundet det

Grethe

0

Kristina

17 nov 2006 kl. 21:26

Undras om Per D och Cicki är ute och åker visp i kväll?

0

Grethe

Nina A

17 nov 2006 kl. 21:46

Ja, visst är det surt att hitta “sitt” ställe länsat!ett tips är att inte vara rädd för riktiga otillgängliga platser! Har lärt mig att bara man tränger sig genom ett rejält snår brukar svamparna stå där och vara så fina :)

Människor är förvånansvärt lata, och verkar hålla sig på stigarna mest. Jag har hittat ett jättebra ställe lite i skymundan i “min"skog. inte ens tillstymmelse till stig, där har jag fyndat mycket fint!!:D(den skogen är väldigt välbesökt annars.Då det är på ett centralt ställe)

0

Grethe

Nina A

17 nov 2006 kl. 21:47

Ja, visst är det surt att hitta “sitt” ställe länsat!ett tips är att inte vara rädd för riktiga otillgängliga platser! Har lärt mig att bara man tränger sig genom ett rejält snår brukar svamparna stå där och vara så fina :)

Människor är förvånansvärt lata, och verkar hålla sig på stigarna mest. Jag har hittat ett jättebra ställe lite i skymundan i “min"skog. inte ens tillstymmelse till stig, där har jag fyndat mycket fint!!:D(den skogen är väldigt välbesökt annars.Då det är på ett centralt ställe)

0

Hihi!!!

Nina A

17 nov 2006 kl. 21:59

tyckte väl att det tog låååååååååååång tid att ladda upp!
det var _inte_ meningen att ladda upp samma bild massa gånger
*suck* datorer!

0

Hihi!!!

per d

17 nov 2006 kl. 22:02

trodde det skulle komma en bild på ett flott kantarellställe långt in i en tät skog….....

0

Per D

Nina A

17 nov 2006 kl. 22:11

tyvärr, inga flådiga kantareller :) nog är de vackra men, men….ungefär lika tråkiga som alla blonda bombnedslag i diverse dokusåpor.man har sett det förr dvs

så jag tog en fin honungsskivling istället :)

0

Per D

cicki T Belgien

18 nov 2006 kl. 00:03

Självlysande?????

0

Till Kristina

cicki T Belgien

18 nov 2006 kl. 00:04

jag har då inte åkt visp, däremot har har vispat ihop en middag ;))))

0

Grethe

Grethe F

18 nov 2006 kl. 16:57

Jag har optäct det och jag har mina ställen också , jag är 59 det känns när jag kravlar mig fram men belöningen er stor

några gångar som i dag havde jag mest lust til enkla sogar

Grethe

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone