Undras om ni är bortbjudna, inbjudna eller hembjudna till nå´n, eftersom här inte är några nya inlägg? Mannen är bortrest och barnen tittar på tv - så vad göra? Nå´n svamp hittar jag ju inte heller - se min tröstlösa tråd “Trattkantareller i Skåne”. :(
ja, undras vad alla gör på en fredagkväll :)
hos oss är det lugnt och stilla, tvättmaskinen tuggar tvätt, katterna sover och lövbiffen ligger i kylen och marineras
sedan blir det till att titta på film :)
men Kristina, det är nu du ska förkovra dig!att ha tid är ju en gåva!hur många gånger har inte man sprungit som en skållad råtta. Från ett ställe till ett annat?läs en bok, titta på roliga filmer på http://www.youtube.com
eller varför inte kolla upp massa smarriga recept med svamp, koka ihop nåt gott själv. Eller ta en liten kvällspromenad i mörkret med ungarna?(är de inte alltför slyngliga kan de ju uppskatta en spökpromenad)
:)
...att inte detta Forium vore så himla segt, så långsnat så det går inet att beskriva.. Jag har massor med frågor som ni skulle kunna hjälpa mig med, men det tar alldeles för lång tid att läsa svaren…. och att nöjesläsa gamla inlägg.
Är det bara jag som tycker det går ovanligt långsamt???
Tyvärr ger jag upp nu…
...att inte detta Forium vore så himla segt, så långsnat så det går inet att beskriva.. Jag har massor med frågor som ni skulle kunna hjälpa mig med, men det tar alldeles för lång tid att läsa svaren…. och att nöjesläsa gamla inlägg.
Är det bara jag som tycker det går ovanligt långsamt???
Tyvärr ger jag upp nu…
lövbiffen blev rödvinsmarinerad, kryddad med tre olika peppar
och så blev det potatis+ sås på karl johan. Tyvärr fann inte smakerna _riktigt_ varandra, då rödvinsmarinaden smakade så mycket att stackars KJ:n bleknade.
Men men, man lär ju sig av sina misstag. Och maten var ju riktigt god ändå!
Hihi, jag brukar ha en gigantisk strandväska över ena axeln.
Visst måste det vara nån urinstinkt, att man blir som en missunnsam gammal gubbe när man är ute i svampskogen!?
Har själv sprungit in i konkurrenter i svampskogen. Och muttrat ilsket samtidigt som jag antingen har rensat skogen totalt där jag är, eller har krupit ihop bakom en buske :D
ingen ska få ta min svamp!!:D
Ja, visst är det surt att hitta “sitt” ställe länsat!ett tips är att inte vara rädd för riktiga otillgängliga platser! Har lärt mig att bara man tränger sig genom ett rejält snår brukar svamparna stå där och vara så fina :)
Människor är förvånansvärt lata, och verkar hålla sig på stigarna mest. Jag har hittat ett jättebra ställe lite i skymundan i “min"skog. inte ens tillstymmelse till stig, där har jag fyndat mycket fint!!:D(den skogen är väldigt välbesökt annars.Då det är på ett centralt ställe)
Ja, visst är det surt att hitta “sitt” ställe länsat!ett tips är att inte vara rädd för riktiga otillgängliga platser! Har lärt mig att bara man tränger sig genom ett rejält snår brukar svamparna stå där och vara så fina :)
Människor är förvånansvärt lata, och verkar hålla sig på stigarna mest. Jag har hittat ett jättebra ställe lite i skymundan i “min"skog. inte ens tillstymmelse till stig, där har jag fyndat mycket fint!!:D(den skogen är väldigt välbesökt annars.Då det är på ett centralt ställe)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.