0 303 visningar

35 svar

ännu mer Off topic-Musik!

Nina A

17 nov 2006 kl. 22:19

Vilken är just Din favoritlåt?
och varför? :)

Min favoritlåt genom tiderna är Sarah Brightman-scarborough fair

Jag hörde den första gången en vacker höstmorgon i Gamla stan
det var klart och fint i luften, kallt och soligt
där vi strövade fram hörde jag musik från ett öppet fönster…
allt var så vackert då, och kronan på verket var musiken:D

0

cicki T Belgien

17 nov 2006 kl. 23:58

Yesterday med Beatles! Har “för"följt mig från tonåren. Kan vara att den låten fick mina föräldrar att lyssna på ny musik.
Och “Samba pa ti” Santana. Fast det är en annan historia!

0

Evus

18 nov 2006 kl. 00:19

Sarah Brigtman..hon sjunger ju nästan onaturligt bra…ryyys. Och Beatles`s Yesterday, den är man ju uppväxt med. Också underbar.

Det finns ju hur många bra låtar som helst, Roddans “Sailing”, “Åh Kristina” med Jöback, Stones, Creedence, med John Fogerty…det finns ju massor..

Jag vet inte varför (det är väl något från ungdomen) men när jag hör “The Letter” med Box Tops på radion blir jag salig/tokig/lycklig och vräker på högsta volym och sjuger med. Så det får bli min favorit.

0

Gabriel Faurés...

Salasias

18 nov 2006 kl. 00:20

...Requiem.  I nödfall, nåja, Mozarts Requiem.

0

Gabriel Faurés...

Annette L, Sthlm norr

18 nov 2006 kl. 09:10

...om det är klassiskt så vad som helst med Dvorak…annars en stor fan av Black Sabbath :=) just nu lyssnar jag på Martin Stenmarck varvat med Pippi Långstrump…Sonen lyssnar på Eminem, men som tur är fattar han inte texten, men älskar och dansa till “shake that ass…”...Bästa låt genom tiderna?? Svårt men Norah Jones är en favorit på senare tid…

0

Oj vad svårt

Tanja V, Dalarna

18 nov 2006 kl. 13:50

Det finns ju hur många bra låtar som helst o favoritlåten varierar nog med humöret… Jag är också en “allätare” vad gäller musik, men en låt jag tycker oerhört mycket om är Imagine med John Lennon och en annan stor favorit är Flickan o kråkan med Mikael Wiehe.

0

Till Tanja

cicki T Belgien

18 nov 2006 kl. 14:20

Vad har du för mail? Jag har ett underbart bildspel från national geographics med just Imagine som bakgrundsmusik så kan jag bifoga filen.

0

Till Tanja och cicki

Susanne E

18 nov 2006 kl. 16:01

Hej tjejer!
Menar du det som jag la in på Sg för en tid sedan?
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=36515&fnr=1&sok=national&Start=0&Offset=50&2

...återkommer med min musik senare…måste fundera…finns massor…

0

Till Susanne och cicki

Tanja V, Dalarna

18 nov 2006 kl. 18:22

Tack för länken Susanne! Jättefina bilder! Är det samma bildspel som du har cicki? Om inte så skicka gärna ditt bildspel till mig på tanja650@hotmail.com
Tack!

0

Minns inte

Lena M

18 nov 2006 kl. 18:46

vad filmen hette, men det är “Zorbas dans” jag tänker på.
När han(? ) dansade nere vid stranden och allt var raserat. Är det någon som kan öppna glömskans ´portar ? Och så älskar jag Dan Andersson, speciellt ” Helgdagskväll i timmerkojan “.

0

Minns inte

Helena A

18 nov 2006 kl. 19:45

Har två riktiga favoriter
Send me an angel med Scorpions
Bilderna av dej med Niklas Strömstedt.
Sen finns det ju ett drös andra som ligger bra till.

0

Minns inte

Mossning

18 nov 2006 kl. 20:14

Det här är en av mina favoriter. Vilken fantastisk video !!!

http://www.youtube.com/watch?v=SissD6j4hcU&mode=related&search=

0

... och en till

Mossning

18 nov 2006 kl. 20:19

Hur kunde jag glömma den här ?

http://www.youtube.com/watch?v=AO9dbmJ_2zU

0

... och en till

Gula

18 nov 2006 kl. 22:04

Andrea Bocelli & Sara Brightman “Time to say goodbye” (Con te pertiro)

0

tilläggas bör....

Nina A

19 nov 2006 kl. 13:38

Att mitt musikintresse för övrigt är hårdrock/power metal och dödsmetal :)
en klar tvåa är Edguy-Land of the miracle :)

0

Olle

19 nov 2006 kl. 22:53

Jag är skadad efter en uppväxt med hårdrock, där Black Sabbath och Judas Priest var favoriterna.

Det sitter i än idag, och nya favoriter är bla. Evanesence, men jag har breddat skivsammlingen lite och lyssnar gärna på Cornelius W, Robert Broberg, Elvis, Blackmores Night (lite hårdrock kanske) och Marie Fredriksson mfl.

Jag kommer nog däremot aldrig att lyssna på reklamkanalerna.
Musiken där är för enkelspårig och intetsägande för min smak

0

Förutom gamle Bellman...

Kapten Hammock

19 nov 2006 kl. 22:54

...har ju Sven Arefeldt gjort den utomordentligt trallvänliga sången “Hum, sa paddan”, men vi får inte heller glömma bort Jävlaranammas odödliga “Äntligen måndag”

0

Mer kul musiklänkar

Nina H, Sthlm norr

20 nov 2006 kl. 01:56

0

Algätare..

Eva K

20 nov 2006 kl. 13:49

Lyssnar på det mesta “som är bra” ;)~
Allt från klassiskt till black/death metal. Ska lura med sonen på Vader imorgon (och Nightrage och Bloodthorn) det blir hans första mangelkonsert.

Mina favoritlåtar är “Bullet in the head” med R.A.T.M och “Hallelujah” med Jeff Buckley:
http://www.youtube.com/watch?v=N05xfF6MxIM.

I dag. I morgon kan det vara något annat.

Jag gillar jazz och Allan Holdsworth är världens bästa gitarrist. http://www.therealallanholdsworth.com/allanshome.htm

Bästa musiken som finns är ändå den som uppstår när vi är nära, jag ock min kära!

0

Förutom gamle Bellman...

Bo E

20 nov 2006 kl. 13:56

Jag är alldeles för intresserad av alltför mycket olika typer av musik för att ha nån favoritlåt, det kan ju variera från dag till dag oxå.

Man har ju alltid nån musik som ligger och gnolar inne i huvudet när man går i skogen t ex.

Oftast låtar från den repertoar som jag själv är delaktig i för tillfället, och jag betvivlar att det är nån på guiden mer än jag som hört dem!

0

Förutom gamle Bellman...

Bo E

20 nov 2006 kl. 14:04

Tja…inte ofta jag får just Bellman i huvet, men visst kan det dyka upp fragment av det mesta…
Här en länk om ni undrar över vilka jag spelar med.

http://www.myspace.com/theonestepswe

Det är ett av banden och det vi jobbar mest med. Spelar oxå blues & typ 50-talsrock med ett par band vid fester o.dyl. när det faller sig så!

0

Förutom gamle Bellman...

Bo E

20 nov 2006 kl. 14:17

Försökte bifoga en bild på mig musicerandes på en scen, men den var visst för stor.

Det får räcka med denna länk då till ett annat band jag är delaktig i.

http://www.myspace.com/theonestepswe

0

Förutom gamle Bellman... Bo E

Eva K

20 nov 2006 kl. 14:48

Jämarns va skoj musik du lajjar med =) Diggar av stolen snart!

0

Bo E

20 nov 2006 kl. 15:36

Tack Eva!

Tycker att Myspace är en bra sida för att komma ut med lite av vad vi gör i alla fall.

Det var mest vår sångerska som skötte sidan, hon är nu i London några månader så vi andra håller på att lära oss att t ex. lägga ut lite nya låtar då och då.

Jag spelar blues & rock´n roll också och då ser bandet ut som på den bild jag hoppas kunna få iväg nu…

0

Bo E

20 nov 2006 kl. 15:36

så var det bilden ja…

0

Bo E

20 nov 2006 kl. 15:55

Näää...funkade inte ens att förminska enligt hanzzons råd, och att ställa frågor till hanzzon funkade inte heller.

Nu var det ju inte så viktigt, för det fanns ju ingen svamp på bilden, bara några musicerande “svampskallar”!

0

Eva K

20 nov 2006 kl. 15:55

Bo.. jag ser ingen bild !?!
Vet du, jag har också spelat lite blues och rock’n'roll. I ett coverband. Med bara brudar i, med kläder, inte bara. Oj, hur det blev.. ha ha

0

Bo E

20 nov 2006 kl. 16:12

Kläder har vi oxå, fast bilden inte gick fram.
Eller menar du scenkläder….jodå jag har faktiskt spelat på modevisning oxå!

Kul med musik hursomhelst!

Kul med lite damer i den mansdominerade bluesvärlden!

Kolla in denhär länken!
http://www.eflatjump.se/listen.html

Bra band från Västerås med en dam i frontlinjen!

0

måste nog bli....

Birgitta F

20 nov 2006 kl. 16:20

...Niklas Strömstedt…..men har glömt vad den heter….får den ofta spelad för mig av maken…

Om du var ett hav vore jag en våg
Om du var himmelen skulle jag ha vingar
Om du var ett regn hade jag vart hav och land
Om du var musik vore jag en sång
Om du var vidderna ville jag va vinden
Men jag skulle inte va´ nånting om du inte fanns…

Den heter Om

0

Eva K

20 nov 2006 kl. 16:27

Verkligen bra! Vad mycket det gör med blås också.

SÅ avancerad var nu inte den blues vi framförde, mest för att vi inte kunde? Försökte hitta några bilder på oss, men de låg nog i datorn som blev stulen :(

Det var trevligt att göra denna bekantskap idag! Nu måste jag fokusera på middag.

0

Förutom gamle Bellman...

Lena M

20 nov 2006 kl. 19:41

Kul Bo, jag försökte lista ut om du var med på bild, men lyckades inte. Spelade du trummor ?

0

Förutom gamle Bellman...

Bo E

21 nov 2006 kl. 13:26

Nej, jag spelar gitarr.
På bilden jag inte lyckades skicka spelar jag munspel och sjunger.
Det är lite olika i olika grupper.

Spelar trummor oxå ibland, men det är på total “hobbynivå”!

På myspace är de bästa bilderna på mig borttagna, men jag finns nog med på en bild där vi står utanför studion i Fellingsbro och viftar glatt med armarna (tror jag).
Det byts bilder lite då och då!

Det här porträttet fanns på en hemsida för ett band jag spelade bas med för ett par år sen. Den tycker jag om…

0

Bo E...

Kristina i Lund

21 nov 2006 kl. 13:57

Ja, det är ju en kär favorit!

0

Bo E...

Bo E

21 nov 2006 kl. 14:12

Bellman eller…?

Jo det är väl så att vissa av hans textfragment har blivit så kända att de t o m kan dyka upp i huvet på en gammal svampplockare!

Kanske vi ska ändra lite på frågeställningen och fråga:
Vad hör du inne i huvet när du är ute i svampskogen?

0

Bo E...

Kristina i Lund

21 nov 2006 kl. 15:33

Jag menade fotot på  dig, Bo!

Just nu hör jag bara den där Led Zeppelinlåten, som brukar vara signatur till “Vetenskapsmagasinet” på SVT.

0

VAD HÖR DU?

Bo E

21 nov 2006 kl. 16:34

Nu börjar det bli för mycket av min signatur så jag passar på att byta rubrik oxå!

...och dendär Bellmantexten har jag glömt totalt…hur jag än anstränger mig vill den inte poppa upp, men kan komma i svampskogen då och då...

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone