0 259 visningar

20 svar

Svamp i kommande TV-program

Helena

19 nov 2006 kl. 09:13

Svamp i kommande TV-program
Nästa lördag (25 november) komer det uppskattade programmet om svamp att gå i repris i Kunskapskanalen klockan 21.30. Klockan 22.20 kommer inslaget om goliatmusseron

Det sändes första gången i oktober i år och blev då mycket uppskattat för sina extremt fina filmbilder av svamp.

Jag lägger nedanför in ett litet utdrag från kunskapskanalens tablå som beskriver programmet. Se vidare http://www.kunskapskanalen.se

“Svamparnas underbara värld
Det finns ca 70 000 beskrivna svamparter. Vissa är mikroskopiskt små och andra jättestora. En del överlever bara en dag, medan andra lever i årtionden. Svampar ger oss läkemedel, gift, droger och delikata smakupplevelser. Följ med till svamparnas underbara värld. (Wunderbare Welt der Pilze)”

Inslaget om goliatmusseron visar på vilka marker denna exklusiva svamp växer och tillagning med recept kommer också att ingå.

0

Lena M

19 nov 2006 kl. 09:30

Ja, passa på att titta ni som är vill veta hur svamparna lever, ett mycket intressant program tyckte jag.

0

Birgitta D

19 nov 2006 kl. 10:57

Tack för påminnelsen. Jag missade förra programmetoch glömde spela in.

0

Helena A

19 nov 2006 kl. 11:23

Titta då på det.
Var verkligen sevärt!

0

hanzzon

19 nov 2006 kl. 13:29

hmm.. svampprogrammet eller iron maiden i globen..  :)
svårt val..
mvh

0

Birgitta

19 nov 2006 kl. 18:57

Jag skall vara barnvakt åt barnbarna då och vid den tidpunkten sover dom perfekt.

0

Åsa

20 nov 2006 kl. 08:48

Tack för påminnelsen, detta får man inte missa.

0

Iron Maiden

Nina A

20 nov 2006 kl. 21:25

hihi vad klok jag var som såg dom i lördags :D
Hanzzon!konserten går inte av för hackor enligt min mening, värt vartenda öre!

bra att påminner Helena!
denna gång ska jag banne mig inte missa programmet!

0

Lars G

21 nov 2006 kl. 20:02

Tackar för påminnelsen.

0

Janne

22 nov 2006 kl. 20:21

Tre dagar kvar nu.

0

lilla my

23 nov 2006 kl. 10:35

Tackar för informationen, missade förra sändningen och ser fram emot att se det nu, det var visst ganska bra hörde jag… och Hanzzon: de säger att järnjungfrurna är ganska trötta den här turnén, så hav ingen ångest om du (börjar bli litet lätt medelålders och)seriöst överväger att skippa öronpropparna och köandet och istället mysa framför teven med favorittofflorna och lilla temuggen… vi kommer alla dit en dag ;)

0

Janne

23 nov 2006 kl. 18:58

Två dagar kvar.

0

Fia

24 nov 2006 kl. 09:49

Bara en dag kvar nu!

0

Monica

24 nov 2006 kl. 18:31

Ett drygt dygn kvar nu.

0

Janne

25 nov 2006 kl. 08:27

I kväll är det dags.

0

hanzzon

25 nov 2006 kl. 10:16

...för globen ja..  :)
mvh

0

hanzzon

25 nov 2006 kl. 15:33

moooot glooooben!!!
skål!!!  :)
mvh

0

Svamp i kommande TV -prog ram hanzzon

Gula

25 nov 2006 kl. 15:49

Yeaah, run to the hills…sorry, Globen…  Lite avundsjuk…

0

Markus

25 nov 2006 kl. 22:57

Trevligt och mycket lärorikt program, tackar för tipset!

0

hanzzon

26 nov 2006 kl. 01:13

fy satan va bra iron maiden var!!!
kommer att få svårt att varva ner i natt.
mvh

0

Birgitta D

26 nov 2006 kl. 10:52

Trevligt programm. Lyckades inte få barnbarnen i säng de tittade ända fram till 1030 och tyckte det var ett spännande program.
Jag hade inte utsatt mig för myggen i det senare inslaget.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone