och köpte 350 g. stora jättefina trattkantareller idag hos den lokale hökaren. De var värmländska och kostade 20:- hg. dvs. jag gav 70:-. Nu är de rensade (det blev nästan inget spill) och täcker två ungsplåtar. Med tanke på all bensin jag gjort av med i mina patetiska försök att själv finna dem, så fick det nu bli så här. Hoppas nu att de är lika fina efter torkningen!
På ICA cityhallen har de fortfarande fina kantareller för 299;- kg och trattkantareller förstås något billigare.
Ännu är jag obstinat och vägrar köpa det som kan självplockas.
Jag åker med lokalbussen för en tia om det skulle bli av nöden tvunget. Annars en stärkande promenad!
Synd bara att dagarna blir kortare och kortare så här års!
Jag tycker det är tråkigt Kristina att vi skall ha så gott om trattkantareller och ni ingenting. Jag plockar pch torkar ett kilo till dig om du vill ? Kostar ingenting för svampen är gratis och det lilla besvär det innebär , det är att göra en mäniska glad.
Hör av dig , OM
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.