0 241 visningar

7 svar

Svampskörd idag.

Alf Pallin

24 nov 2006 kl. 19:58

Visar bilder på kantareller som jag hittade idag 24 nov i Hälsingland. Dom verkade ganska frächa, skall proväta och se hur dom smakar. Också en bild på färggrann vedmussling.

0

Birgita F

24 nov 2006 kl. 20:02

Kul Alf här simmar i stort sett allt just nu…förutom fostvaxing

0

Nina H, Sthlm norr

24 nov 2006 kl. 22:33

Lagade till väldigt blöta kantareller igår och det var helt OK, mycket försvinner ju när man förväller förstås.

0

Gunilla o Niklas

25 nov 2006 kl. 09:25

Hittadeen hel del vi åxå idag. Detta är resultatet före lunch - efter blev det mer frostvaxing och några enstaka rödgula trumpeter.

0

Eva K

25 nov 2006 kl. 12:19

ÅH!! Vilket kalas!! Gratulerar.
Jag är helt frälst i frostvaxingen så jag är “lite” avis..

0

Haren

25 nov 2006 kl. 21:28

hej jag har för första gången plockat och ätit stekt frostvaxing men det blev inte gott, lite besviken alltså. Jag har kanske inte lagat till den bra eller?

0

per d

25 nov 2006 kl. 22:10

haren, var den verkligen stekt när du plockade den ?? kanske det som var felet…..??

0

Svampskörd idag, S om Sthlm

Salasias

25 nov 2006 kl. 22:41

Ren glädje att gå i skogen. Som en oktoberdag. Kan inte fatta att det är 1:a advent nästa söndag.
Plockade 15 liter trattkantareller idag, men var hittar ni frostvaxingar? Jag hittade två st…
Bifogar lite stämningsbilder från idag…

lördagen den 25 nov 2006

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone