Tack!
Jag har vägt upp 300 g trattkantareller i taget och lagt på tork, för att få många mätvärden och förhoppningsvis ett riktigare genomsnitt.
Jag har sett på lämningar i skogen att en del plockare ratar det mesta av trattkantarellfötterna, jag tänkte att det kanske är brukligt.
Jag har också sett en sådan “fjolla”, in action med en sax!
Men ofta ser man de gula fötterna på ställen som blivit liksom ojämnt “avverkade”, där en del fina svampexemplar till synes slumpmässigt lämnats kvar lite här och där. Då tror jag att det är rådjuren m fl som har varit framme.
Hur luktar Ålg?????????????? jag har sett deras visitkort jag glömmar aldrig min systers min då jag sa: här har varit en Älg, hur vet du det blev svaret visitkortet hun vilde inte tro att ett så stort djur hadde så små lämningar. Jag tyckar int eom sax i skogen det forstör återväcten. Grethe
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.