0 246 visningar

5 svar

Återfall!

Nina H, Sthlm norr

27 nov 2006 kl. 17:09

Jag hade putsat svampkniven och lagt in den i skåpet. Jag hade skakat ur svampkorgarna och ställt dem i förrådet.
Jag hade sagt till mig själv att nu får det vara slut, du hinner inte mer, behöver inte mer.
Jag tog söndagspromenad med maken i garanterat svampfri natur utan papperspåsar och svamp-glasögon i fickorna.
Men…. så fort vi kommit hem bröjade jag planera…..
“Om jag jobbar hela em och kvällen så kanske jag kan hinna….”
Sagt och gjort - till min stora lycka kunde jag ta en liten tur idag i strålande solsken. Hittade både kantareller, trattisar och svarta trumpeter.
I en brant sluttning sicksackade jag uppför och vilka STORA och TORRA trattisar som växte där!!
LYCKA!
Och så vackert det är ute, vattenspeglar, motljus, mjuk mossa….
Men överallt naggar man skogen i kanten, och jag är inte förtjust i modern arkitektur, på ett ställe såg jag något av det fulaste jag sett i husväg hittills. Förvuxna kojor??

Vilken bild är finast?

0

loppelisa

27 nov 2006 kl. 17:26

Jag förstår dig så väl….........
Jag har sagt till min familj nu jättelänge-Nu är det min sista runda, så går jag och hamnar precis i det du berättar.
Jag planerar också väldigt väl, om jag nu jobbar i kväll, så kan jag sluta tidigt i morgon, hämta ungarna i skolan, så har jag två timmar i skogen innan jag ska laga middag.
Och ¨så säger ungarna-Mamma du skulle ju inte ut mer, ska bara kolla lite säger jag, och kommer hem TRE timmar senare, med ett fånigt leende och en påse trattisar.

I dag beställde jag pizza på hemvägen från skogen…..........

0

Tina Nordberg

27 nov 2006 kl. 17:30

Mycket som låter bekant.

0

Bo E

27 nov 2006 kl. 17:41

Fin tallskog, men dedär husen ser man inte mycket av på bild 2.

Fula…ja kanske det.

Jag känner i alla fall igen fenomenet med växande bebyggelse.

Villor och hyresområden växer som svampar ur jorden och ofta vet inte dess inbyggare vilka läckerheter de har inpå knutarna!

Tack för det säger jag ibland!

0

Gula

27 nov 2006 kl. 17:49

Apropå utsikt….ser ni den fina månen där ute??

0

Bo E

27 nov 2006 kl. 17:54

Nä men jag såg en vacker månskära igår när jag kom tillbaka mot staden efter en dagspromenad i skogen. Den dök upp redan ca 15.30.

Mycket vackert, och så behagligt mild vind trots blåsväder!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone