Min man tål inte svamp, bara köpta champinjoner! Visst är det hemskt! Jag har försökt många olika sorter, även smygit i honom, men han får alltid ont om han får i sig mer än en matsked. Finns det något sätt att tillaga svampen så den blir mer lättsmält? Han älskar svamp, liksom jag. Tänk när jag panerat och smörstekt stolt fjällskivling och han inte kunde låta bli att äta flera bitar. Den natten satt han och kved på toan i flera timmar….
Finns det något att göra annat än att låta bli att äta dem?
Annika
Får han magbesvär av en anrättning med enbart kremlor?
Jag känner några personer som inte tål soppar och kantarell, blek taggsv. osv… men kremlor går bra. Där finns många goda svampar att frossa bland. Annars är mitt tips att göra som Birgitta säger, eller krydda anrättningen med torkad och pulvriserad svamp, vilket brukar bli gott.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.