Bildtexten säger “klyvblad och scharlakansvårskål” men den övre tycker jag inte liknar klyvblad.
Den undre bilden tycker jag mig känna igen - är det inte samma bild som jag bifogade i våras ?
Se
http://svampguiden.com/forum/visa/12582
Förlåt Joakim! Jag ber om ursäkt. Jag erkänner att jag sparade din bild. Jag brukar lägga sparade bilder i en egen mapp för att inte förväxla dem med mina egna, men dewn här gången blev det fel. Det ska inte upprepas. Har nu förpassat hela mappen till papperskorgen , så behöver ingen vara rädd för att jag ska använda dem. Den som jag har benämt klyvblad fick jag för ett par år sedan artbestämd av Mats Elfström. Vad tror du att det är i stället?
Hej Anki,
Jag har ingenting emot att mina bilder sparas och används, men vill naturligtivs att man talar om att det är mina bilder , när man använder dem. Jag förstår att det var ett misstag från din sida, så då gör det ingenting. Bara roligt att du tyckte bilden var värd att sparas.
Om Mats Elfström bestämde klyvbladet, så har jag naturligtivs ingen anledning att betvivla det. Det var bara jag som inte kände igen den.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.