0 248 visningar

8 svar

Irene

Lena M

30 nov 2006 kl. 08:00

Hej, hur är det uppe i Västerbotten dags dato? Snö ?
Ville bara säga apropå den långa tråden ” vad händer ” glöm alla påhopp. För jag och många med mig tycker du är toppen, ställer alltid upp med att försöka räta ut våra frågetecken. Tack för det och ha en bra dag !

0

Tina Nordberg

30 nov 2006 kl. 09:47

Jag hänger på och håller med.
Ni ska få lite att fnissa eller fasa åt, kom på det när jag läste om Marics adventsstake med tickor.
Bättre en ticka i staken som växte på stubben.
Än en tickande stake som växer på gubben.
Eller ska det va tvärt om ????!!!!
Har en till…......

0

Irene A

30 nov 2006 kl. 10:29

Här är snön borta igen, vad det blev av den kan man se på bilden..

I måndags försökte jag ta mig till “finskogen” för att se hur det hade gått med trattkantarellerna när de har töat fram igen. Det gick tyvärr inte att ta sig fram på den isiga och spåriga skogsbilvägen, så det fick bli en promenad hemma längs ån istället.

Apropå den andra tråden, så tar jag den med jämnmod.
Är mer oroad över förkylningen som känns allt värre, och två kvällar kvar att jobba den här veckan. Men det sägs ju att arbete befordrar hälsa och välstånd…

0

Lena M

30 nov 2006 kl. 10:54

Ja, det verkar att gå både magsjuka och influensa. Om, du har ont i halsen, försök att få i dig en finhackad vitlöksklyfta, hjälper defenitivt. Annars är det väl bara att vänta ut eländet.
Oj, vad vatten, här har det blivit farbart igen på skogsvägarna, men fortfarande ligger träd här och där.
Nu skall jag ta en liten sväng och se om jag slår gårdagens rekord på två frostvaxskivlingar.
Krya på dig !

0

Peter

30 nov 2006 kl. 15:18

Rena vårfloden på bilden.

0

Hummertina

Göran H

30 nov 2006 kl. 22:03

Mera !!!

0

Magnus

30 nov 2006 kl. 22:12

Och jag tycker “per d” verkar vara en jävligt dryg besserwisser….
Och jag är knappast ensam som det verkar….

0

Irene magnus

per d

30 nov 2006 kl. 22:20

magnus, ganska kul att slänga ur sig lite personförförljelse så där bara mot någon som väl inte gjort dig något ont, eller ??

0

BaWa

30 nov 2006 kl. 22:30

Synes som om vissa personer aldrig kan läsa ordet “verkar” och tolka dess innebörd. Det ordet kanske inte finns i halvdanskan?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone