Jag gav mig ut tidigt i morse i förhoppningen att hitta massor av trattkantareller. Inte ens vid nio-tiden var det ljust nog i skogen för att att hitta några. Redan vid 8-tiden upptäckte jag 2 bilar som parkerats på en mötesplats, där jag aldrig tidigare sett en bil parkerad. Vid senare kontroll på nätet förstod jag att den ena var falskskyltad. Jag tyckte mig höra människor röra sig i skogen, och det hela började kännas obehagligt. Då kontaktade jag polisen och gav mig hemåt. Inget ont som inte har något gott med sig. På hemvägen hittade jag årets första blomkålssvamp!
hanzzon! Jag var ute på stadsskogen. Lite närmare bestämt på vänster sida av vägen. Om du fortfarande inte har listat ut var, så får du ytterligare en ledtråd: Strax före grusvägen med vägbom som leder till skjutbanan. I helgen ska jag kolla en gammal tall vid mellandammen vid vilken jag flera år i rad hittat dessa godingar, dessvärre inte i år. Det sista som överger människan är hoppet.
Ha en trevlig helg!
Den falskskyltade bilens reg.nr hörde till en ford focus som hämtades ut i Nyköping för en vecka sedan. Efter telefonkontakt med ägarna kunde jag konstatera att både bil och reg.skyltar fanns kvar. Bilen ifråga var en ljusgrå Mitsubishi av van-typ. Hur kunde denna ha samma reg.nr. som ovanstående???
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.