Var växer den här svampen?
Först gäller det att hitta landet, sedan närmaste ort till platsen.
Ledtråd till landet, Ingrid Bergman fick så småningom anknytning till landet.Bild 2 visar extratåget som tog mig till platsen för fotot.
Den var klurig Alf.
Är det transibiriska järnvägen?¨
Eller orientexpressen? Ingrid Bergman spelade ju med i “Mordet på Orientexpressen”.
“89 mm från Europa” (är en film) som visar skillnaden i spårbredden som utgör gränsen mellan Europa och f d Sovjetunionen
Bra cicki, Vitryssland är helt rätt land. Maila din adress så får du en svampalmanacka. Både Golda Meir och Chagall föddes i det landet, Ingrid Bergman spelade rollen som Golda Meir i sin sista stor film, 89 mm från Europa är en bok av Kjell Albin Abrahamsson 89.mm är skillnaden i spårvidd på järnvägen.Men var är bilden tagen, närmaste stad? Några ledtrådar, järnvägen som jag åker på har spårvidden 750 mm, man får byta tåg i staden jag söker och det går bara att åka med extratåg därifrån, och visst var det en strålande svamp. En 100 år gammal svampbok till den som hittar staden.
Morgan, grattis du tog rätt.Choniki ligger i den del av Vitryssland som hamnade innom den första förbjudna conen efter Tjernobyl.Jag besökte platsen 1997, och vi gjorde en utflykt på den nedlaggda torvbanan med ett extratåg, därav strålande svamp.Skicka din adress till lovenia123@passagen.se
så kommer det utlovade priset. Svampboken är väl inte i nyskick, men tryckt 1901 med beskrivningar och recept.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.