0 209 visningar

5 svar

sista rundan............

loppelisa

2 dec 2006 kl. 11:24

I dag får det bli sista svamprundan, sen får jag ta tag i den stundande julen…........
Det är allt roligare att plocka svamp än att handla julklappar.
Med huset fullt med ungar så får man ställa upp på alla jultosserier.

Detta svampåret har varit fantastiskt, både långt och innehållsrikt, och ärligt talat så har jag abstinens, jag har svårt att hitta någon annan sysselsättning som ger mig så mycket som svampplockning.
Jag släktforskar på vintrarna och det ger också tillfredställelse och spänning, men det kan inte jämföras med känslan av att runda en gran i skogen, och mötas av ett gult hav av kantareller.
Det är lycka.
Tack för mig på detta forum, och på återseende nästa år

0

Bo E

2 dec 2006 kl. 13:19

Har du sysselsättningsproblem så kan du väl alltid kika in på guiden och svara på nån fråga t ex.
Här går det året runt…

0

Lena M

2 dec 2006 kl. 15:08

Som sagt vi diskuterar året om så kom igen !

0

Tina Nordberg

2 dec 2006 kl. 15:16

Du behöver väl inte gå i ide.

0

loppelisa

2 dec 2006 kl. 16:12

Nu är jag hemma igen efter “den sista rundan"och det bara kryllar av trattkantareller, stora, fasta och fina.
Jag tror faktiskt att jag får ge mig ut i norgon igen….........
Nu ska jag snabbt och lätt slänga upp adventsstjärnan och stakarna, och så får det bli hur det vill.
Jag kommer nog att titta in på forumet då och då, men jag är även igång på mina släktforsknings forum, och när jag väl är i gång där, så upptar det all min tid.

0

Bo Reyer

2 dec 2006 kl. 18:43

Snälla du! Så länge den här väderleken håller i sig finns det fortfarande svamp att skörda. Ge inte upp redan!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone