0 353 visningar

12 svar

Sven Jonasson

Göran H

5 dec 2006 kl. 00:15

var ju stor, men varför tänker jag på Gillis Andersson. Kanske för att farsan hette Gillis.

Det svenska landslaget i finalen 1958 mot Brasilien såg ut så här 1) Kalle Svensson, 2) Orvar Bergmark, 3) Sven Axbom,
4) ???? 5) Julle Gustavsson 6) ???? 7) Kurre hamrin. ) 8 Gunnar Gren 9)????? 10) Nils Liedholm 11) Lennart Skoglund.
Vilka spelare döljer sig bakom frågetecknen??
OOOPS höll på att glömma svampen.
På bilden som bifogas ser ni en kär svamp som jag bifogar som alibi.

0

Gula

5 dec 2006 kl. 00:18

Usch, den slemmiga saken…
(svampen alltså)

0

Göran H

5 dec 2006 kl. 00:20

Hur snabb är du Gula? ska inte du sova nu.

0

Gula

5 dec 2006 kl. 00:22

Nää, jag tänker titta på Letterman och det börjar först efter ett…

0

Göran H

5 dec 2006 kl. 00:25

Då har du lite att jobba på. Hur är läget annars i Rånäs-trakten.
Där finns ju sk. “Urskog”

0

Gula

5 dec 2006 kl. 00:32

Jo och det är ju samma sak varje vardagskväll…
Läget här bra, skall ut och snoka efter trattisar i morgon, få se hur det går.  Hade morsan här, vi skulle till skogen och plocka lingonris till hennes adventskrans, men en bit på vägen hörde jag hur svinen skrek och bråkade och då vände vi. Hade vinden emot oss också. Har ni mycket av den varan där i Almunge?? Alltså svin?

0

Göran H

5 dec 2006 kl. 00:39

Ja det finns en del. Men inte så mycket som ni verkar ha. Problemet är att de verkar samlas där jag normalt plockar svamp. Dessutom är jag inte speciellt tolerant mot sådant som hindrar min svampplockning, så jag har utrustat mig med….. Min advokat säger att jag skall hålla käften.

0

Gula

5 dec 2006 kl. 00:46

Lugn, dom är lovliga året runt…

0

Göran H

5 dec 2006 kl. 00:51

Jeezus, Om du skjuter nå´t hör av dig till mig. Vildsvin står högt på min lista.

0

Gula

5 dec 2006 kl. 01:02

Granngubben sköt ett för nåt år sen och han sa att det var väldigt gott! Men dom luringarna är svåra att skjuta så ingen här runt omkring har fått nåt sen dess (och älgarna har flyttat) så vi får väl se .... Och dom lär inte vara roliga att krocka med heller, riktiga muskelknuttar som gör stor skada på bilen! Så dom skulle gärna få skjuta av massor av dom! Bökar ju upp i skogen också...

Nu stänger jag den här dumburken och börjar titta på den andra, natti natti!

0

Bo E

5 dec 2006 kl. 18:21

Jaså det var igår…
Det är i alla fall citrongul slemskivling på bilden!

Vildsvinen är ganska vanliga nordost om Örebro oxå har jag märkt.

Gick en vandringsled i Kränglan-skogarna härom veckan och det var väldigt bökat på sina ställen.

Förstår att de kan vara en trafikfara, men annars har vi väl reviderat uppfattningen att de förstör svampskogen, eller hur?

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 20:29

De finns i Orsta med.Tyvärr är inte de heller lättfångade.

0

Helena A

5 dec 2006 kl. 20:44

Det har kommit en större flock hit.(utanför Malmköping)
Händer att de passerar över tomten och jag ser dom ganska ofta på vallarna runt omring här.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone