var ju stor, men varför tänker jag på Gillis Andersson. Kanske för att farsan hette Gillis.
Det svenska landslaget i finalen 1958 mot Brasilien såg ut så här 1) Kalle Svensson, 2) Orvar Bergmark, 3) Sven Axbom,
4) ???? 5) Julle Gustavsson 6) ???? 7) Kurre hamrin. ) 8 Gunnar Gren 9)????? 10) Nils Liedholm 11) Lennart Skoglund.
Vilka spelare döljer sig bakom frågetecknen??
OOOPS höll på att glömma svampen.
På bilden som bifogas ser ni en kär svamp som jag bifogar som alibi.
Jo och det är ju samma sak varje vardagskväll…
Läget här bra, skall ut och snoka efter trattisar i morgon, få se hur det går. Hade morsan här, vi skulle till skogen och plocka lingonris till hennes adventskrans, men en bit på vägen hörde jag hur svinen skrek och bråkade och då vände vi. Hade vinden emot oss också. Har ni mycket av den varan där i Almunge?? Alltså svin?
Ja det finns en del. Men inte så mycket som ni verkar ha. Problemet är att de verkar samlas där jag normalt plockar svamp. Dessutom är jag inte speciellt tolerant mot sådant som hindrar min svampplockning, så jag har utrustat mig med….. Min advokat säger att jag skall hålla käften.
Granngubben sköt ett för nåt år sen och han sa att det var väldigt gott! Men dom luringarna är svåra att skjuta så ingen här runt omkring har fått nåt sen dess (och älgarna har flyttat) så vi får väl se .... Och dom lär inte vara roliga att krocka med heller, riktiga muskelknuttar som gör stor skada på bilen! Så dom skulle gärna få skjuta av massor av dom! Bökar ju upp i skogen också...
Nu stänger jag den här dumburken och börjar titta på den andra, natti natti!
Jaså det var igår…
Det är i alla fall citrongul slemskivling på bilden!
Vildsvinen är ganska vanliga nordost om Örebro oxå har jag märkt.
Gick en vandringsled i Kränglan-skogarna härom veckan och det var väldigt bökat på sina ställen.
Förstår att de kan vara en trafikfara, men annars har vi väl reviderat uppfattningen att de förstör svampskogen, eller hur?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.