0 285 visningar

20 svar

Lek: Vem är detta?

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 12:38

Ni verkar ju leksugna. Denna lilla gynnare dök upp i fruktskålen i dag.Ni som kan det här vänta lite o ge alla en chans.
Vad heter den?
Ledtråd : Sniff, sniff
Gillar frukt o bär.

0

Helena A

5 dec 2006 kl. 12:43

Herr eller fru Bärfis

0

Gula

5 dec 2006 kl. 12:49

Just det (bärfis) och den gångna sommaren invaderades vi av sådana!!! Miljoner!!

0

Trumpelisa

5 dec 2006 kl. 12:50

Om det är den jag tror: Inte bara sniff, sniff utan tvi och blä också.

0

Lek: På rätt väg

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 13:27

En bärfis är det men vilken?

0

Gula

5 dec 2006 kl. 13:29

Oj, finns det olika?? Eller har du namngett dina ´fisar´ 8D

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 13:35

Jag fiser namnlöst.
Det finns många olika Bärfisar. Kämpa o på.

0

Birgitta D

5 dec 2006 kl. 13:41

Taggbärfis?

0

Gula

5 dec 2006 kl. 13:42

Grönt stinkfly??

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 14:05

Grattis Birgitta D Taggbärfis(Acanthosoma haemorrhoidale) är det. Var det för lätt?
Svårt att påverka vilka kryp som ska komma och hälsa på. Har ni sett dessa mitt i vintern förut?
Har dåligt med priser. Om du Birgitta inte har förråden fulla med torkad svamp förstås.

0

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

5 dec 2006 kl. 15:18

Tack för en trevlig tråd!!!
Fortsätt gärna!

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 15:35

Tack för det. När det blir bättre väder ska jag ställa upp ytterdörren så smådjuren kan komma in och låta sig fotograferas.Jag har nyligen börjat att fotografera och inte hunnit få några bilder på lager.Så småningom kanske jag till och med fixar bra bilder.

0

Birgitta F

5 dec 2006 kl. 22:47

åh en bärfis…e dom inte söta

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 22:49

Nej , de smakar pyton. ;)

0

Birgitta D

6 dec 2006 kl. 09:50

Äran är nog för mig.

0

Susann

6 dec 2006 kl. 10:47

Jag blev biten av en mygga igår 5 december här i norra Dalarna. Det är rekord för mig

0

Bo Reyer

6 dec 2006 kl. 11:15

Just nu känner jag för att släppa en bärfis.(tranbär)

0

Tina Nordberg

6 dec 2006 kl. 13:01

En mygga stack mig i söndags, en flög omkring o retades i måndagskväll.Vi får se om ditt rekord håller Susann.
Till Bo: Du har motvind till mig.
Såg en jättespindel idag, den var helt ointresserad av fotografering. Får vänta på lite sävligare arter till leken.

0

Bo Reyer

6 dec 2006 kl. 13:14

Tina. du hade helt fel om motvinden! Nu gottar sig grannarna.

0

Tina Nordberg

6 dec 2006 kl. 15:16

Jag menar dina vindar kan inte blåsa till MIG. Doftar kyckling här.

0

Gula

7 dec 2006 kl. 00:10

Har det inte krupit in någe roligt hos dig än????

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone