0 252 visningar

12 svar

Vinter???

Gula

5 dec 2006 kl. 22:47

Klockan är 22.47 det är fullmåne där ute, blåser hårt och +9, 1 grader!! Den 5 december!!!  Jag börjar tro på Per Holmgren…

0

Underbart...

Salasias

5 dec 2006 kl. 22:52

..öm det bara inte regnade så mycket. Temperaturen är toppen!!!
Svampplockning varenda ledig dag. T ex på torsdag, när det ska bli sol och +7… härligt.
Visst kan man stå ut med lite klimatstörningar sina sista levnadsår…
Men visst är det lite skrämmande…

0

Tina Nordberg

5 dec 2006 kl. 22:52

Likadant hos oss i Orsta. Det sitter grodor på vägen som blir överkörda. De ska ligga långt ner i gyttjan o sussa nu.

0

Evus

5 dec 2006 kl. 23:07

Och jag har varit på julmarknad   i Gamla Stan/Sthlm i dag… I midsommarväder!!, 10+ och regn.

Nej, det blev inte mycket till julstämning trots julmusik i högtalarna

Nu vill jag ha snö och kallt, och svampar endast i adventsstaken.

0

Birgitta F

5 dec 2006 kl. 23:11

+7 grader 8-12 sekundmeter tillfälligt uppehåll i det envisa regnandet , Bohuslän Kustnära

0

Gittan

5 dec 2006 kl. 23:16

Var är vintern? Här är nästan 10 grader varmt och ösregn på tvären pga att det är halvstorm också, man törs knappt gå ut med hunden. Man längtar efter kallt och snö!

0

Gula

5 dec 2006 kl. 23:18

Det kanske blir färsk kantarellstuvning på julbordet…. 8) eller stekta rökslöjskivligar; inte för att jag hittat några ännu…

0

Göran H

6 dec 2006 kl. 00:03

Nu är hon 00:00
och temperaturen är långsamt på väg upp!!!
Just nu +9, 4 grad C.
Tur att man varit för lat för att ta in grillen.

0

Vinter??? Göran H

Kristina i Lund

6 dec 2006 kl. 08:27

Du kanske ska testa att grilla lite svamp?

0

Vinter??? Göran H

Gula

6 dec 2006 kl. 11:32

Eller hur skulle det vara med grillad julskinka??
Just nu är det +8 grader och solen skiner och det blåser.

0

Vinter??? Göran H

Bo E

6 dec 2006 kl. 14:18

Jag är tacksam för varje dag som håller frosten borta från skogarna!

En sak vet jag: tidsnog kommer snön att yra runt knuten!

Här har det ösregnat hela måndagen och spridda skurar tisdagmorgon. Jag är glad att det inte var snö, då hade ju eländet legat kvar och varit ivägen! Vatten rinner ju i alla fall vidare!

0

Vinter??? - Jul snart

Trumpelisa

6 dec 2006 kl. 15:29

Önskar man kunde skjuta upp julen tills svampsäsongen är över. Ska i all fall ha “svamp” som efterrätt till julbordet. Man kapar bananer på så man får ca 3 raka bitar. Dem ställer man på ett fat med vispad grädde, ev med grön karamellfärg eller strössel, och på varje fot sätter man en liten persikohalva och så kan man ha på lite pärlsocker så ser det ut som smarriga flugsvampar.

0

Vinter??? Kristina.

Göran H

7 dec 2006 kl. 00:04

Grilla svamp? varför inte? Här skiter vi i underlaget bara vi får eld på grejorna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone