0 186 visningar

8 svar

Domedags-optimism

Daniel Persson

6 dec 2006 kl. 14:07

Man blir ju alldeles nojjig och nervös över KLIMATHOTET som alla pratar om.

För er som för det mesta tycker att glaset är halvfullt istället för tvärtom så skulle jag vilja lansera (den relativt allvarligt menade) slogan KLIMATMÖJLIGHETEN istället.

Det fokuseras ju väldigt mycket på de negativa effekterna, men det finns ju några positiva också:

Längre svampsäsong!!!

Sjötomt till alla!

Hjälp mig att komma på fler, att se ljuset i mörkret!

(OBS! Ovanstående text försöker inte bagatellisera klimatproblemen, bara skapa en positiv motvikt till medias uppiskade domedagsstämning! Ta den vänligen ej på 100% allvar!)

0

Gula

6 dec 2006 kl. 14:36

Behövs inga dubbdäck längre!
Inga dyra vinterkläder!
Värmningskostnaderna sjunker!
Halkolyckorna på vägarna minskar!

0

skånska

6 dec 2006 kl. 14:38

Man kanske kommer att kunna paddla kajak mellan svampställena =)

0

johan

6 dec 2006 kl. 14:42

Man behöver inte ta med vatten till hunden när man ska på skogspromenad. Hundens päls blir mycket mjuk och fin av bad i regnvatten.

0

Tina Nordberg

6 dec 2006 kl. 15:55

-Väck med snöskottning.
-Prydnadabuskarna bryts ej.
-Kan gå i gamla slitna trätofflor, utan att få snö på hälarna.
-Får morgontidningen varje dag eftersom tidningabudet kommer fram.
-Slipper ta på sig mössa, för då tjuter hörapparaten.
-Den kan åxå vara….Helt underbar.

0

Gittan

6 dec 2006 kl. 19:10

Nej, jag gillar inte en sån här vinter, har fyllt på svampbehovet med både frysta och torkade svampar och skulle gärna åka skidor nu. Trädgården är också under kontroll.

0

Daniel Persson

7 dec 2006 kl. 00:07

Fantastiskt bra förslag, allihop! Härligt att se optimismen spira i mörkret!

Själv håller jag på och gjuter trappa i sakta mak, så jag är tacksam för varje dag med plusgrader.

0

Kristina i Lund

7 dec 2006 kl. 09:23

Vi komposterar fortfarande i år. Normalt brukar vi sluta med det nå´n gång i november. Det är ingen idé att lägga i kompost, när det är minusgrader. Så nästa år får vi förhoppningsvis mer “egen” jord till rabatterna.

0

Nina H, Sthlm norr

7 dec 2006 kl. 09:33

Mjaaaa, lite orolig är jag väl för att vitlöken skall växa nu, och ruttna sedan i vår när det blir kallt.
MEN - det blir nog garanterat färskpotatis på julafton i år - igen!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone