Klockan är nio på morgonen och först nu är det ljust ute. Har suttit och väntat ett par timmar med kaffekoppen på att få utnyttja min lediga dag i skogen. Hu då, för det här mörkret. Man måste verkligen ta till vara alla små chanser till dagsljus. Vad gör ni för att inte “gå under” av tungt gråväder och mörker?
Att jag skulle bli brandman hade jag klart för mig redan i lågstadiet. I min släckt rök chansen att bli brandmän eftersom de snackade för mycket slang så det var svårt för andra att förstå dem. En av dem var dessutom lite skum men trots det tände hans blivande fru på honom direkt.
Ja, då var man hemma med halmen igen då. Tre timmars skogspromenad utan att så mycket som se en ätlig svamp! Jag kan konstatera att säsongen ÄR SLUT! Hittade istället härligt yvigt enris som får stå och dofta inne. Det kan pigga upp i mörkret också :)
Många har sina knep mot vintermörkrets tyngande effekt. Roligt att höra vad ni gör. Och så lättad jag blev när jag fick veta att om 15 dagar vänder det!! Jag borde ha en egen kalender för det ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.