0 384 visningar

20 svar

Skåneborna

Dorota Gruszka

9 dec 2006 kl. 20:26

Hej! Läste häromdagen att det fanns trattisar i Sövde. Tror Ni om de finns kvar. Är sugen på att ta sista chansen. Jag bor i Malmö. Vill Ni tipsa om det finns chans att hitta några trattisar i närheten. Kristianstad är lite långt. Har någon hittat lite närmare. Tacksam för svaret så jag kan fråga om vägbeskrivning. Det är ljust så få timmar så man har inte tid att snurra runt. Mycket tacksam för tips.

0

Susanne E

9 dec 2006 kl. 21:33

Skämtar du? Eller är du inte medveten om vad följderna kan bli om du lägger ut dina telefonnummer på en sajt??

Är det på riktigt hoppas jag att du i alla fall kan få info om svampställen i Skåne. Flera svampduktiga skåningar brukar finnas här.

Lycka till!

0

Dorota

9 dec 2006 kl. 22:42

jag skämtar inte utan troligtvis desperaion att få tag på någon skåning så här dags. Förhoppningsvis ingen tar sig besväret att skoja. är du kanske från skåne.
Tack för omtänksamhet
mvh
dorota

0

Totte Gbg

9 dec 2006 kl. 22:49

Vill du ta bort ditt telefonnummer kan du kanske höra av dig till Michael. Han har lagt ut denna infirmation under länkern Information så...

Michael Krikorev
Tfn: 070-440 78 79
URL: http://svampguiden.com
E-post: micke@svampguiden.com

0

Susanne E

9 dec 2006 kl. 23:02

Bra Totte! Det vore en bra idé Dorota. Svar kan du få ändå här på svampguiden av någon skåning. Vänta tålmodigt bara så kommer alltid någon!

0

Dorota

9 dec 2006 kl. 23:19

tack. jag har skickat email till michael. Hitntills inget svar och det är sista minutens resa till skogen.
mvh
dorota

0

Daniel Persson

10 dec 2006 kl. 00:38

Vad är det för trams att skrämma upp Dorota på det viset? Gå in på Eniro och se hur svårt det är att hitta hennes nummer! Fjanterier!

0

Susanne E

10 dec 2006 kl. 00:43

Ja, inte var det så svårt. Hittade henne direkt. Inte så smart med alla oseriösa människor som finns. Inte alls några “fjanterier” tycker jag. Sådant ska man vara försiktig med, Daniel.

0

Salasias

10 dec 2006 kl. 00:48

Men det är svårt att vara försiktig med Eniro…

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, Dorota. Jag bor för långt ifrån.

Leta upp sådan här skog så hittar du:
http://www.alltomtradgard.se/forum/user_album_photo.php?id=204968

0

Daniel Persson

10 dec 2006 kl. 00:54

Jag tycker det är bättre att låta kvällstidningarna piska upp skrämselstämning här i världen, för det gör de förbaskat bra.

Om din teori stämmer så bör vi ju också uppmana Bo Reyer, Franco Matli, Klas Jaederfeldt och alla andra med spårbara namn att byta signatur. Och det tror jag inte att de vill. Man blir ju så anonym då!

0

Kan späda på med..

Salasias

10 dec 2006 kl. 00:55

0

Salasias

anonym, nej inte jag inte

10 dec 2006 kl. 01:09

på tal om anonymitet.
Är det du som är Jordan som tagit fotona på de vackra bilderna som du länkar till?

0

Gula

10 dec 2006 kl. 01:42

Jag tror nog Susanne har rätt, man skall inte i onödan sätta ut sitt nummer till allmän beskådan. Det är enkelt att bara ringa upp det när det ligger där framför näsan på nån som är illvillig. Att spåra upp folk är en helt annan sak och då måste man väl ha ett visst intresse av just den personen. Men ett nummer som bara finns där färdigt….

0

Dorota

10 dec 2006 kl. 01:45

Hej !
tack för alla varma ord. Hitintills inga tips och det återstår bara någratimmar tills jag ger mig iväg. Tyvärr så kunde jag inte öppna bilder. kanske lika bra . jag skulle nog inte klara av att somna sen av avund. Sista chanser är att skicka sms. mobilen finns kvar, eller?
mvh
Dorota

0

anonym, nej inte jag inte

Salasias

10 dec 2006 kl. 08:27

..yes…Där “heter” jag Jordan

0

I skåne...

Brittis

10 dec 2006 kl. 09:43

Är ofta trattkantarellskogen bokskog!!! Hittar mkt mer trattkantareller i bokskog än granskog här! Lycka till, jag hittade igår, strax utanför helsingborg när jag plockade kuddmossa.

0

I skåne...

Grethe F

10 dec 2006 kl. 21:42

Var hittade du mossan jag måste också ut och ta hem nu snart det är så vackert till jul

0

längs vägen till sövdesjön

Bo Johnsson

11 dec 2006 kl. 00:28

finns mycket skog och det är inte så långt att köra om du bor i Malmö!, tycker själv att det är värt ett besök!, annars finns det Torup som ligger närmare Malmö, du får titta på kartan så ser du.

0

Grethe

Brittis

11 dec 2006 kl. 12:18

Kuddmossa, finns i skogarna runt Ängelholm!

0

Grethe

Grethe F

11 dec 2006 kl. 18:17

Tack så mycket jag har letad efter dom har aldrig varit i skogarne vid Engelholm men väl på hallandsåsen

0

Grethe F

13 dec 2006 kl. 19:23

Hi Jag var oppe på Hallandsåsen i daag och hittedae några riktigt fina stora trattkantareller

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone