Slutplockat för i år i Västerås. Trattkantarellerna har lagt huvudet på sned och sagt godnatt. Jag får ägna min tid åt den lika spännande hobbyn. Släktforskning. Det ger samma kick att hitta en svårfunnen ana som att hitta drömstället för kantareller.
André i Västerås
Vi får nog vara lite hemliga, när vi ska vara så här helt off topic, men jag tror det är OK i dag.
Min släkt är från Skåne.Blekinge, Småland men jag har varit och härjat överallt.
Jag har Sveriges bef 1890, 1970, dödboken 47-03.Klara och söderskivan, säg till om du behöver någon av dem
För att vara lite svampiga, så plockade jag fyra liter spänstiga trattkantareller idag.
Jag går i pension i Augusti nästa år. Då kommer jag att beställa abbonemang hos Genline. Det blir häftigt. Jag har hjälpt Västerås släktforskarförening under 6 månader och lagt in alla döda i S:t Illians församling till dator från slutet 1600-tal och 1700- tal. Runt 14.000 poster. Jag lärde mig mycket under den tiden. Framförallt tyda texten på Den som noterade detta. Vilket inte är så lätt alla gånger.
Vilket jättejobb du har lagt ner, det här med att tyda de gamla texterna kan ju vara hur svårt som helat.
Jag brukar ta en månads abbonemang på genline i taget, jag har stor familj, tre hundar, stort hus och en jädra massa som pockar på uppmärksamhet, så både svampen och genealogin får jag verkligen kämpa för att få tid till.
Så jag kan inte annat än att gratulera dig till pensionen, då du kan sitta dagarna i ända på genline, jag är MYCKET avundsjuk
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.