0 484 visningar

13 svar

Läskiga svampar

Eva

11 dec 2006 kl. 19:09

Här på forumet är vi en skara av svampälskare - men visst kan svamparna vara riktigt läskiga.
Titta på den här länken så förstår ni vad jag menar.
http://video.feber.se/feber/art/3330/intressant_om_parasit/

0

Brittis

11 dec 2006 kl. 19:13

Var är svamparna? Letar en gång till…

0

???

11 dec 2006 kl. 19:20

???

0

Eva

11 dec 2006 kl. 19:23

Tydligen så hamnar man fel då man klickar på länken, men om man kopierar texten till sidan och går den vägen hamnar man rätt.

http://video.feber.se/feber/art/3330/intressant_om_parasit/

0

Gula

11 dec 2006 kl. 19:29

Åh FY attan!!! Jag tror jag slutar äta svamp! Plockar dom bara och bjuder andra….

0

Menar du...

Salasias

11 dec 2006 kl. 19:42

, , videosnutten om “Intressant om parasiter”, scrolla ner till halva sidan undegfär…

0

Ja visst - Intressant om parasit

Eva

11 dec 2006 kl. 19:47

Ja visst är det den jag menar, Salasias.

0

Irene A

11 dec 2006 kl. 20:56

Undrar om det finns några Cordyceps-arter som ger sig på fästingar och älglusflugor också?

0

Alien- its alive!!

Susanne E

12 dec 2006 kl. 07:46

Fy så otäckt det såg ut. En del vetenskaper är skönt att man inte har någon vetenskap om…fast nu har jag det om det här…

0

Alien- its alive!!

Hans v E

12 dec 2006 kl. 10:35

Vi har några i Sverige. De heter röd larvklubba, grå larvklubba, tidig larvklubba etc.
Har aldrig lyckats hitta någon. Tyvärr.

0

Tack Eva!

Hans v E

12 dec 2006 kl. 10:59

Glömde tacka. Fantastiskt att få se dessa svampar växa (det är ju “höghastighetskameran” som gör det så läskigt). Jag missade Attenboroughs program och tänkte inte på att det kunde handla om svamp.

0

Lyckligt ovetande

Nina H, Sthlm norr

12 dec 2006 kl. 11:04

Puh! Efter att ha läst alla svaren har jag bestämt mig för att INTE läsa länken. Det man inte vet….

0

Ingen orsak Hans!

Eva

12 dec 2006 kl. 13:08

Roligt att dela med sig av intressanta saker till andra svampintresserade, även om det är lite läskigt.
Sonen skickade den här länken till mig, vet inte om han villa bota mig från mitt tokintresse för svamp.

0

Lyckligt ovetande

Göran H

12 dec 2006 kl. 23:49

Vi med skogsmodem “slipper” se de läskigheter ni beskriver. Kan kanske bidraga till en lugnare nattsömn.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone