Gubben kör som vanligt. Enfaldiga jag trodde det skulle bli ändring, men icke då... Har träffat honom 30minuter på de 2 senaste dygnen.
Nu har det åtminstone varit en rådgivare där för att se om det går att lägga om till köttproduktion istf mjölken som ändå inte lönar sig.
Ja vad ska man säga, det är bedrövligt vad regnet ställ till med runt om Göteborg.
Bästa infot kan man få om man går in på Gt:s hemsida där finn egna bilder att se som folk har skickat in bla. http://gt.se/ samtidigt var det en kille som hade haft kul, han åkte wakebord på gatorna i möldal…
Själv bor jag högt upp, på gamla Carolus Rex så nej jag är inte drabbad kan jag påstå.
Jag vet inte i och för sig vad som händer om de släpper på vattnet uppifrån, då fylls kanalerna runt Göteborg tror jag o då kommer jag inte ut…jag bor innanför vallgraven.
Däremot blir jag drabbad om jag ska åt mölndalshållet där e det eländigt. Stackar alla som bor där kan verkligen inte vara roligt.
I måndags hade jag ett ärende till möldal o när jag kom åt det håller höll jag inte på att komma hem, då visste jag inte att det svämmat över o jag fick åka världens runda för att komma hem, övervämmat överallt kändes det som. O bilarna körde i dessa vattenmassor men jag vägrade så det blev inte över stock o sten men väl över refuger o mot trafiken men vad gör man?! Jag vill ha en fungerande bil…
Ja tack, här går det gröna livet sin gilla gång…
Men VILKET elände i Göteborg!!! Det såg ju förskräckligt ut!! Sveriges Venedig… Det är ju tur i oturen att det endast(?) är materiella skador. Säger dom inte att det ska komma ännu mera regn??!
VA, JAG snabb??!!! Västerns långsammaste….
En sådan tur att du bor högt upp, Totte. Såg bilderna där folk gick i vattenfyllda korridoer!
Ja, det är märkligt hur människan är funtad. För något år sedan när det var översvämningar i Sthlm kunde man se folk som bara körde rakt fram i vattenmassorna (för den vägen har dem ALLTID kört) isället för att lyssna på radion och ta en annan väg! När det inte gick att komma lägre så stannade de bilen och gick ur. Först då kom nog tanken- Aha, där gick det nog inte att komma fram.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.