0 316 visningar

17 svar

Suveräna svampkurser

Marie

13 dec 2006 kl. 15:38

Jag läser nu svampkurs på distans via Umeå universitet. Kursen är jättebra och ges på distans. Kan verkligen rekommendera deras kurser.

Titta i länken om du tycker det låter intressant.

http://www.emg.umu.se/utbildning/mhs-utbildning/svamp/index.htm

0

pfifferling

13 dec 2006 kl. 15:44

oj va trevligt vad krävs för att gå en sån kurs tro

0

Marie

Susanne E

13 dec 2006 kl. 15:45

Hej Marie! Det lät intressant. Stämmer det att det är en träff/kurs om 5p.?

0

Marie

Marie

13 dec 2006 kl. 15:50

Jo, det stämmer det är kurser om 5 poäng.

Ingen särskild behörighet krävs. Kontakta Elisabeth Bååth så berättar hon exakt kring förkunskapskraven.

0

Marie

lena M

13 dec 2006 kl. 15:53

Om jag förstått det rätt läser man hemma , men gör några besök på de angivna orterna. det är ju en bit att åka när man bor mitt i landet.

0

Marie

Marie

13 dec 2006 kl. 15:56

Lena: Helt rätt, man läser hemma och träffas två eller tre gånger på respektive kursort. Man ses under helg eller fredag-söndag.

Maken till trevlig samvaro får man leta efter. Massor av svampsnack och dessutom goda provsmakningar av diverse svamprätter.

0

Marie

Lena M

13 dec 2006 kl. 15:58

Och vad kostar en sådan kurs ?

0

Marie

Gunhild

13 dec 2006 kl. 16:01

Lyckliga du! Jag har gått några såna 5 poängskurser bl.a. den om vedlevande svampar. Vi träffades två gånger en i Umeå och en i Skövde, däremellan gjorde man ett projektarbete, mitt handlade om fnöskticka, jag kan varmt rekommendera dom kurserna.

0

Lena

Gunhild

13 dec 2006 kl. 16:04

Universitetsstudierna kostar inget. Du får räkna vad det kostar att ta ledigt, resan tor studieorten samt bostad och kost och litteratur. Bor man nära blir det billigt.

0

Marie

Marie

13 dec 2006 kl. 16:07

Som sagt var, kursen är gratis. Resa och kost kostar givetvis.

Vad gäller kursböcker så tycker jag inte att den kostnaden är speciellt betungande. Böckerna har man ju stor glädje av även efter kursen. En del böcker går ju även att låna gratis via bibliotek eller bekanta.

0

Marie

Lena M

13 dec 2006 kl. 16:21

Ja, det tål att tänka på, tack för svaren.

0

Marie

Susanne E

13 dec 2006 kl. 16:52

Tackar också för svaren! Tål att tänka på, som sagt.

Ha det så kul, Marie! *säger jag lite avudsjukt, långt, långt borta från Umeå*...

0

Marie

Marie

13 dec 2006 kl. 16:57

Notera att en av kurserna även går i Linköping. Kanske har Susanne närmare dit.

0

Marie

Birgitta D

13 dec 2006 kl. 17:09

jag är allvarligt intresserad av den i Linköping skall dessutom försöka få med mig gubben till hösten. Träffade en hel del av deltagarna i höstas i Linköping

0

Om man inte hittar...

XSalasias

13 dec 2006 kl. 17:25

..sina gamla student- och univrstitetsbetyg då? Och folkhögskolebetyg ...
Jag vet inte var de ligger.
Finns de kvar (efter 30 år en del) i repsektiver universitets eller gymnaises “lager”? Jag är för gammal för att byta bana, men kursen i LInköping vore kanonkul.

0

Om man inte hittar...

Hasse

13 dec 2006 kl. 17:30

Det går nog att ordna även då!
Kolla med Elisabeth Bååth så får du råd. Hennes e-post finna i länken i inlägg nummer 1.

0

Om man inte hittar...

Hasse

13 dec 2006 kl. 17:31

För övrigt så är jag säker på att betygen finns sparade på respektive skola. Även 20-30 år efteråt.

0

Gunhild

13 dec 2006 kl. 17:51

elisabeth.baath@bmg.umu.se
Bettans mailadress kolla med henne

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone