Så här i julestöket med skinkkokning och pepperkaksbak så finns det annat trevligt man kan sysselsätta sig med.
Man kan göra smycken och små prydnadssaker i cernitlera t ex.
Små soppar som örhängen etc etc… Nån som har erfarenhet av detta? (bilder tack)
Jag såg både soppar, kantareller och andra svampar i en adventsljusstake och även i skålar där de stod i konstgjord(!) grön mossa. Kan nog inte gå in i butiken och ta kort (den drivs gemensamt av flera konstnärer och designers) :)
Gunilla gör annars smycken med torkade små svampar på. Dekorativt det också.
Annars kan man göra svampar av pepparkakorna. Cirkelformen och halvmåneformen blir en fin sopp!!
Tomtarna har jag gjort, men efter någon annans idé (såg dem på en julmarknad). Svamparna är inte cernit, men det går lätt att göra svampar också. Cerniten finns ju inte i alla färger så man får blanda tills man får rätt färg på kantarellen, soppen etc. För att få dem att stå i mossan sticker man in en ståltråd (eller utböjt gem) i botten. Morgan och Birgitta har lagt in bilder på sina cernitsvampar.Har du sett dem?
Inga svampar som jag gjort själv är med men väl glada apelsiner :) en egenpyntat julstjärna o en hemma pyntad ljusdekoration med mossa o faktisket en gul blomma från min balkong som jag inte vet namnet på, tror tyvärr inte den kom med på bild bara.
Presenter för dagens julmiddag…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.