1 Någon typ av raggskinn kanske , vit slät undersida , på björk
2 Någon mussling , alla var väldigt gröna på ovansidan , mellanbruna skivor, lövträd
3 Någon typ av skinn melerad i brunt med vågig mörk violett ytterkant , på stubbe av ek
4 Ser ut som gullkrös men var helt orange i skogen , på kvistar av något lövträd , ej björk
5 9 cm hög hätta , hatt lika fotfärg, ljusbrun , skivor något mörkare i granskog
6 Silvergrå hatt och fot , skivor glesa och vita , hattstorlek under 1 cm , i blandskog
hej Lena , snacka om att stjäla tid…lämnade jobbet halv tre…stack till skogs kl tre , hemma kl fyra. Och nu om en halvtimme ska vi vara uppklädda och klara för att representera “huset” på ett event som en idrottsklubb bjudit in oss till….puh…sen tror jag att jag hittat en liten skönhet i nr 6 som bör ha namnet fjunhätta. Det kanske finns lite svar här åt mig när vi kommer hem senare ikväll.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.