0 465 visningar

7 svar

Bra svampbutiker i Uppsala o Västerås

KIcki

16 dec 2006 kl. 21:31

Jag bor i Uppala men brukar också vara en del i Västerås. Jag ville bara passa på och tipsa om två bra butiker för svamp i dessa städer.

I Uppsala finns “Klaus goda” på Drottninggatan, i Västerås finns “Eriksson frukt” vid Fiskartorget. Hos dessa två kan man bland annat hitta ilgad tryffel, torkad goliatmusseron samt flera andra arter.

GOd Jul på er allihop!

0

Kicki

16 dec 2006 kl. 21:38

Givetvis ska det stå inlagd tryffel i mitt förra inlägg. Som botgörelse bifogar jag länkar till butikerna i fråga om någon vill läsa om dem.

http://www.klausgoda.se/

http://www.ericssonsbutik.com/

0

Gunhild

16 dec 2006 kl. 21:46

Kikki vet du hur mycket dom tar för torkad goliatmusseron?

0

Kicki

17 dec 2006 kl. 08:10

Gunhild: Goliatmusseronen säljs i paket om 20 gram och ett sånt kostar runt 60 kronor.

0

Gunhild

17 dec 2006 kl. 09:45

Tack för det bra att veta om man själv är för dyr.

0

Magnus

18 dec 2006 kl. 08:25

Tack så mycket för tipset. God Jul!

0

eva Allestedt

6 jan 2007 kl. 19:44

Svamploftet i Skogstibble / Svampkonsulent Eva Allestedt säljer torkad svamp i Saluhallen Uppsala Ingelsta Kalkon. Hon säljer svamp för att kunder har frågat efter svamp. ´Priserna är rimliga.

0

Karin

10 mar 2007 kl. 11:31

Nån som kan berätta mer om dessa affärer?

Jag bor i Örebro och tänkte åka förbi och titta, men vill gärna höra om någon besökt dem innan jag ger mig i väg.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone