Har sökt förgäves på jordkällare bland inläggen men hittar inte tråden där någon (Morgan?) ville ha bilder på jordkällare.
Har äntligen tagit med kameran i fotat “min”. Är lite tveksam till betongpelarna i dörren. Kan det vara ett värn från 40-talet. Just intill låg militärer i beredskap i ett stort trä“slott” som rekvirerades av kronan.
Å ibland kan man hitta andra trevliga lämningar…..
Kan maila fler o större bilder om du vill ha
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=41777&fnr=1&sok=&Start=50&Offset=50&53
Tråden med jordkällare
Pinnarna hänger en bit ifrån jordkällaren, det är ett vindspel som troligen gjorts av barn som ofta har picknick vid eldplatsen i närheten.
Morgan du får gärna ta bilderna, och om du vill kan jag maila dem i större format och fler och berätta mer om platsen.
Du kan maila mig på sparasom(a)hotmail.com (Byt ut (a) mot @).
Ser ut som en jordkällare, i vilket fall inte ett värn utan i så fall kanske ett förråd av något slag. Men var militären inkvarterad på platsen så är väl inte en matkällare heller helt felplacerad kan tänka. Det brukar ofta vara mer betongkonstruktioner i de helt militära anläggningarna.
Bilden ser mer ut som en gammal hederlig jordkällare som “moderniserats” lite med betongstagning av ingången.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.