Jag efterlyste ringar tidigare. Jag fick en massa av Helena (tack!), så jag klarar mig. Kanske finns det fler som behöver?
Förresten…det går jättebra att konservers leverpastej! Gör en leverpastejsmet efter valfritt recept. Gärna lite grövre så det blir som en pate i konsistensen. Provstek och smaka av kryddningen. Den ska vara smakstark tycker jag, annars smakar det bara lever och det är inte så gott. (Blanda eventuellt ner stekt svamp i smeten. Trattkantareller har jag provat och det gjorde succe.) Fyll burkarna till 2/3 och konservera i ca 1 timme, så att pastejerna är helt genomkokta. Suveränt bra. Förvara i kyl. Håller länge och blir inte så grynigt som fryst leverpastej gärna blir annars.
Julklapp kanske??!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.