0 217 visningar

9 svar

Artbestämning tack

Gunhild

21 dec 2006 kl. 22:52

Kan någon hjälpa mig med denna?
Växer i mossig fuktig granskog.

0

Tina Nordberg

21 dec 2006 kl. 22:59

Det blir inte lätt,  för den är så liten på bilden. Kan det vara någon röd kremla kanske.

0

Alf Pallin

21 dec 2006 kl. 23:03

I förgrunden gran, och nere till vänster troligen en röd skarp kemla.

0

Gula

21 dec 2006 kl. 23:23

Skogstrollet!

0

Gunhild

22 dec 2006 kl. 09:58

Förlåt att jag skojar med er, men alldeles riktigt är den röd och skarp i smaken och en kremla, men det var trädet jag fotade, kremlan fick jag liksom inpå.

0

Alf pallin

25 dec 2006 kl. 23:27

Vad var det för träd nudå? Om det inte är gran så är mitt nästa förslag lärk.

0

Artbestämning Alf

Gunhild

26 dec 2006 kl. 10:19

Skojar du eller har jag snurrat till det? Det är klart att ristrollet t.v. om kremlan är en gran. I våra djupa granskogar finns inte lärk.
God fortsättning på dig.

0

Artbestämning Alf

Alf Pallin

26 dec 2006 kl. 12:06

Det kan nog växa fram liknande troll även på Lärk, när trädet blir skadat avhugget en bit upp. På gran kan det vara sviter efter julgranshuggning där friska kvistvarv lämnats kvar och trädet fortsätter leva en tid. Ha de så bra un när dagarna blir längre.

0

Artbestämning Alf

Tina Nordberg

27 dec 2006 kl. 11:56

Klart man förstod att du skämtade. Jag försökte skämta tillbaka. Passande att granen formats så.

0

Artbestämning Alf

Tina Nordberg

28 dec 2006 kl. 23:55

Ser ut som en GRANSRIS(ka)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone