0 253 visningar

11 svar

Juldagen

Lena M

25 dec 2006 kl. 07:00

Godmorgon alla, julafton avverkad och ni är nöjda och glada förhoppningsvis. Skogen väntar, nya fynd att göra idag, eller blir det en dag i vilans tecken ?

0

Helena A

25 dec 2006 kl. 07:14

Här väntar skogen.
Ca 9 kilometer på den etapp av
Sörmlandsleden som jag är ansvarig för.
Återstår att se om det blirnån svamp också.

0

Charina i Halland

25 dec 2006 kl. 09:04

Här blir ingen svapplockning idag men väl hund o kamerapromenad vid havet va det tänkt.
Ska bara försöka tina upp min bil först som blivit igenfrusen efter nattens frost. Jag hade glömt att koppla sladden till motor/kupevärmaren :-(

0

Charina igen

25 dec 2006 kl. 09:17

Julaftonsbild från min badsjö St Horredssjön som är extremt full med vatten.
Vid fototillfället var det flera plusgrader, vindstilla o tyst. Ljuvligt ensamt!!!

0

Glömde ju bilden

Charina

25 dec 2006 kl. 09:22

*rodnar skamset*

0

Glömde ju bilden

Lena M

25 dec 2006 kl. 09:33

Charina, det ser härligt ut, svårt att tro att det är dec.
Här börjar det precis att SNÖA.( Gästrikland )

0

Glömde ju bilden

Grethe F

25 dec 2006 kl. 09:35

jag ska utt och ta en travtur behöver att få maten på plats ha en god dag alla

0

Juldagsmorgon

Karin Z, Västerås

25 dec 2006 kl. 09:39

... -3 ute, vindstilla och lugnt. Dagen bjuder på lite lugn och ro och ett besök hos svärföräldrarna som inte orkade vara med igår. Kanske en långpromenad också lite senare på dagen.

0

Tina Nordberg

25 dec 2006 kl. 09:53

God morgon alla och god fortsättning. Här är det åxå lingt o stilla, - 1 grad. Lite mulet. En promenad blir det allt.Blir avundsjuk på er som har nära till havet.Är man född på en liten kobbe finns alltid längtan till havet.Vi har vaknat sent idag spelade familjespel till 2.00.Då var det enligt mätaren 126 pers inne på Guiden.Minsann svampigt intresse i juletid.
Vacker sjöbild Carina.

0

Mari

25 dec 2006 kl. 10:04

Julottan avverkades kl 7. Frost men solen på gång så en vända i skogen får det bli.Måste hitta trattisar

0

Nina A

25 dec 2006 kl. 11:09

Njääh idag blir det ingen skogstur, bara slapperi och segt :)
skönt att ha det så med :)

lycka till alla ni som ska plocka svamp! berätta gärna vad ni hittat :)

0

Helena A

25 dec 2006 kl. 14:49

Hemma från min långpromenad i skogen.
Svampar blev det…..
trattisar, några kantareller, ett fåtal rödgul trumpetsvamp och lite frostvaxing.
Skönt var det att komma ut i skogen.
Lyckligast var nog hunden som glatt har simmat bland isflaken. Brrr

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone