Hej Ann-Marie. Soppan är superb!! Så jag kan varmt rekomendera den.
Vintipset jag fick av Alexandra på mitt inlägg ska jag pröva nästa gång jag gör soppan.
Jag har hittat den på sveriges radios nätsida. Sök på “trattkantarellsoppa” så hittar du receptet. Du kan också gå in via följande adress: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=950&artikel=472853
Lycka till med soppan,
Hälsningar
Hej Ann-Marie!
Svampmjöl gör du själv genom att torka någon bra och god svamp. Själv har jag brukat göra det av de torkade rören av Karl-Johan. Om man inte är allt för kräsmagad kan man ju då använda de rör som är lite anfrätta. Torka rören ordenligt och mal eller mortla det till mjöl. Bra att krydda med. Svampsoppan blir nog god även utan svampmjöl, du får väl krydda med något annat smarrigt. Smaklig måltid önskar
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.