Du har så rätt så! Den är helt fantastiskt god och ändå struntar alla i den. Jag har plockat åtskilliga liter i år bland annat i en av Stockholms mest populära parker. Ja, jag vet, avgaser, men det är en bra bit från vägarna och dessutom får det vara värt det! Jag har dessutom vågat torka lite av den i år eftersom det var ett bra bläckis-år, och det blev jättebra!
Hej! Jag är nybörjare på bläckisar men har i alla fall plockat en del som jag förvällt och fryst in. Hur gör ni? Använder ni foten eller bara hatten? Jenny: När du torkade: skivade du den lika stort som tex Karl Johan?
Och framförallt: Hur tillreder ni dom sen? Vad passar dom till osv. Fick ett tips tidigare om att fritera dom små hattarna, men det går ju inte sen man fryst in dom.
Tacksam för lite tips.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.